• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

Koko-lovar att inte använda "mysa" mer
    Får väl säga att jag red på pålen istället eller nåt

• _koko_

Såja, that's more like it! Nu bär det av hemåt och den matvägrande, sovvägrande sonen!

nenne - jag fattade inte riktigt det du sa om connys smeknamn och ert favvonamn, men jag hoppas iaf att du hälsade maken att conny såklart är hans riktiga namn och det finaste namnet som finns.

• kängu

_koko_: tack för grattiset men insåg precis att jag faktiskt är i v. 12+0. Nåväl är inte så orolig i vilket fall. Passar på att njuta medans jag är gravid, om det går åt skogen så gör det ju det iaf.
    Var superorolig i början av grav. men som tur är har det lagt sig nu.

EA: "Red på pålen" Jag har inte ridit på pålen sen jag blev gravid!!!! Dags att ta itu med det nu...

Conny är ju ett jättefint namn, äkta göteborgskt

• nennesjuttioåtta

EA
    Jag åt ju Pergo men vet inte om det hjälpte till något (jag har ju egen ÄL...eller nåt liknande:-s) förutom att jag fick en jääättelång cykel om 40 dagar en gån. Tinga fick ju twins mha Pergo så det är ju bevisligen en fungerande medicin!

Koko
    Hhahaha, nej såg att det blev luddigt, men vad jag menade var att Connys namn var det vi hade tänkt döpa vårt barn till om vi hade fått en son, men sen fick hans kusin en son och då tog hon det namnet. Nu får det bli Sonny istället. Eller Jonny. Ronny kanske... Ponny?

Lapinette
    jag var nog som dig i cykeln (någon dag efter) och i så fall skulle jag haft ÄL i onsdags men den har ju inte visat sig (vad jag vet, hahaha kanske nu det kommer att ta eftersom jag inte har en chans att räkna/känna efter/överanalysera....). Men det gör väl inget om jag är någon vecka efter dig sen ändå...?

• nennesjuttioåtta

Kängu
    Vad säger du?!?! Har du inte ridit påle på 12 veckor?!? BOT OCH BÄTTRING, FLICKA! Du som kan njuta av att göra det enbart för nöjes skull nu, hohohohoho!

• Fru E

Hej hopp, tillbaka från spinningen

Nenne-ja vi får se, har ju redan haft cyklar på över 40 dagar 2 st och annars 28-35 dagar så lite kanske den rättar till sig och tar bort spottingsen. Kan alltid hoppas!!

Men hur är det, om det visar sig att jag har ÄL på proverna denna månaden fortsätter man då att äta Pergo eller vad händer då??

Hehe maken blev lite förfärad då jag berättade om att det förutom att det ligger tvillingar i släkten även finns en ökad "risk" för tvillingar när man äter Pergo

Kängu-12 veckor så länge gick står jag inte ut nu

• nennesjuttioåtta

EA
    Jag tror skarpt på det, men just för mig var det ingen hit. Men jag tycker över lag att det har kollats för lite, jag hoppas att de kollar dig medan du äter, så att du inte får trillingar eller femlingar... Så jag vet ju inte ens hur kroppen svarade. Men jag fick receptet från kvinnokliniken och därefter kom remissen fram ill Läkarhuset och jag började gå där så jag hamnade lite mellan stolarna tror jag. Och jag visste inte heller att jag skulle ha frågat om VUL och så under behandligen. Man är ju dum som tror att de vet vad de gör. Så lycka till, klart du ska testa!

• FruCicci

ha ha, Kängu du är inte ensam... jag är i vecka 15 nu o min make fick sig en omgång för första gången sen vi prickade ÄL o blev gravida, i torsdags. Det var nästan 3 månader det, iaf 2 1/2... sex är man inte så sugen på när man är gravid, bara vissa veckor....

har spenderat eftermiddagen på akuten... Victor säckade ihop utan feber och med fruktpuré i sig (trodde mao att han snarare skulle bli/vara pigg). Men han är ok nu iaf. Han somnade 18. Fick höra att de kan vara sjuka 14 dagar om de har fått kräksjuka, det hoppas jag verkligen inte att han är. allmänstillståndet var med andra ord allt annat än bra. Fast det är ju inte så konstigt när han inte har ätit så mycket på 4 dagar. Han vägde bara 11 kg, så han har nog gått ner ett halv kilo eller så..
    ja ja

Mugglan, remiss är ju skickad, men jag har inte fått någon tid än.

Koko, nä du, dagis är inte kul. Jag trodde ju som alla föräldrar, att det inte ska hända oss... tjena tjena mittbena, det var ju som om vi fått dubbeldos av dagisinskolningen med alla sjukdomar som kommer med den.

Nu ska jag göra mig redo för någon smaskig dokumentär på 5an om en dvärg på 84 cm som fått barn, måndags slöa till det blir fint...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!