• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

EA - jag minns faktiskt inte alls men ska försöka komma ihåg och ta med listan (denna vecka kommer jag inte släpa med mig datorn hem om kvällarna).

• Lapinette

Men zink brukar man ju alltid få höra är bra för de små liven (stolt att jag minns något). Kanske mugglan har rätt, äter för lite kolhydrater så hjärnan håller på att skrumpna .

• Fru E

Zink finns det massor i i vitaminpillret som han redan tar

Får äta lite extra kolhydrater idag då

• Lapinette

Japp, ikväll blir det något så ovanligt som spaghetti bolognese. Ska träna lite spinning först (cyyyyyyyyykla låååååångsamt).

• Fru E

gott!

Maken har nog smittats med förkylningen som brorsbarnen hade i helgen så får komma på någon bra mat som "botar" lite

• MSW

Hej igen!

Nu har jag hunnit med lite i ordning plock och annat bös som behövs göras ibland!

Stackars Victor, men vilket immunförsvar han borde ha byggt upp, när han blir vuxen borde han ALDRIG bli sjuk!!

ANg hjärljud, tror jag inte ett dugg på... A's ljud hoppade så att han borde varit både och..

Ego: A är satt på "diet" nu.. När vi går hemma matar jag honom små skvättar hela tiden (är juh det bekvämaste när han gnäller/är trött/osv..) Så nu försöker jag få så att det iaf går 2h mellan alla mål.. Igår funkade det fram till kvällen iaf, och sen så vaknade han bara en gång inatt för att äta, om det är en sideffekt blir jag bara glad..
    Det största problemet är om han somnar så att han vaknar innan "tiden har gått", för när han har sovit SKA han ha mat inom en kvart.. Oavsett om han åt precis innan han somnade annars blir han arg!
    Idag har det också funkat hyffsat ännu så länge iaf!
    Hoppas dessutom att det ska lugna ner sig med kräkandet också.. Om han inte äter hela tiden så borde han juh inte kräkas hela tiden heller!

Sen har vi pratat med vår hyresvärd om att vi gärna skulle vilja hyra ett större hus (som han har) om det skulle bli ledigt, och om det blir ledigt så får vi flytta in dit (ligger precis jämte).. Att vi överhuvudtaget ringde beror på att vi hört rykten om att de ska flytta.. SÅ vi håller får tummarna för det!
    Även om vi ändå inte äger det, så får vi ialla fall plats ordentligt och A kan få eget rum!

Jaha, nu har jag nog babblat färdigt!

• Telemarkgrrl

Åh, idag hade jag också tur! Ingen undersökning i det bakre garaget hos ortopeden.

Han klämte lite (på utsidan), blev arg på min naprapat och skickade en remiss till magnetröntgen. Det hela tog max tio minuter och jag behövde knappt ta av mig tröjan. Han tror på någon kronisk inflammation i ryggen/bäcken men vi får väl se vad röntgen säger.

AM, var magnetröntgen jätteläskig? Fast lika läskigt som att göra rent navlar på gult gooo med tops efter att den ruttnat och trillat bort kan det ju knappast vara. Jag har tappat lusten både på barn och lunch efter den beskrivningen.

• MSW

Har förresten ropat in en "Babybjörn baby äter" på tradera nu! 100:- (plus frakt) Ska bli spännande och se vad han tycker om att sitta med vi bordet..

• MSW

Ang navel, så var det en grej som jag var "orolig" för långt innan också, (typ sen min kusin föddes för 12 år sen) för att jag tycker att det ser så äckligt ut.. Och, tyvärr telis, tyckte jag nog att det var lika äckligt på min egen bebis.. Men det fick juh gå det också!

• MSW

Och telis igen, skönt att du slapp DEN undersökningen, men att det ändå verkar som att du fick bra hjälp!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!