• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

Jag är kanske lite rubbad men jag tyckte det var helt ok att rensa naveln på bebisarna.

Telis: Magnetröntgen är ju tyvärr rätt obehagligt. Man ligger i ett rör som dt inte är så stor diameter på, men det är öppet i båda ändar så man kvävs inte (tur).

Men se till att blunda HELA TIDEN - även under inrullningen - och (försök) tänk på något trevligt. Typ paradisstränder och skidåkning och goda efterrätter med saffran ...

• MSW

AM: Alla tycker juh olika saker är äckligt.. dessutom är juh folk mer eller mindre äcklade över huvud taget!

• Telemarkgrrl

AM, usch det låter inget kul alls. Man kanske ska hålla sig vaken hela natten innan så att man struntar fullständigt i allt bara man får sova.

• Telemarkgrrl

Ja, jag brukar inte vara så jätteäckelmagad, det är tex jag som rensar avloppet hemma , men det där var nog det äckligaste jag har hört. Men jag har nog en navelfobi tror jag för jag gillar inte min egen heller. Så, nog pratat om navlar.

• fru AM

Telis: Magnetröntgen: om man vet att man har benägenhet för cellskräck eller allmän panik så kan man få lugnande medel innan (fast det måste nog ens läkare skriva ut). Min man fick avbryta sin första magnetröntgen och komma tillbaka med lugnande i magen ...

Eller ta en stadig drink innan!

• Mrs  B

Hej hej

Har precis kommit hem från stan, nyfrisserad och fin.
    Var först på bvc med Malte och han har iaf gått upp 200g och det var okej. Skönt!
    Sen blev det frissan, Maxi och till mormor en runda innan det var dags att hämta Max på dagis.

Nu ska jag försöka läsa ikapp.......vi ses

• Mrs  B

Cicci
    När vi bara hade Max på dagis och ingen Malte så var vi nästan aldrig sjuka, , men nu i höst har vi varit mer sjuka än friska. Och Malte fick sin första febertopp innan han fyllt 2 månader (och då gick inte ens Max på dagis pga vattenkoppor).
    Tror det är så att Max drar hem smittorna utan att själv bli så sjuk och sen lämnar över det till mig och Malte.

Hoppas Wictor blir frisk snart!!!!

Telis
    Max:s navelstump tog ett tag på sig att ramla av och den "stank". Trillade sen ner i blöjan. Maltes däremot ramlade av en dag efter någon vecka. Faktiskt inte så äckligt som man kanske tror.

• FruCicci

Oj här var det lugnt!

Har fått magknip, fan, men det är ju typiskt när man är gravid att man åker på det titt som tätt.
    Ett SYMPTOM som dök upp under natten är ömma boobs, jag har så ont i tuttisarna att jag rent av är sur nu. Vid närmare eftertanke fick jag det runt vecka 15-17 med Victor med. Bröstvårtorna står som spjut rakt ut AJ AJ AJ

USCH, nu lämnar vi navelsnacket, såååå äckligt!

åååå jag vill hem nu.... fy fan för att jobba med magknip.

Känner ni till Fisens ABC?
    Så roligt!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!