• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • sweetstreet

Lappis!
    ta det lugnt! Inte kul med förkylning på gågn! Cykla laaaagom!!!!
    Ska inte fråga hur det känns för jag gissar att du pendlar lite mellan noja och extranoja...??? kanske ett kryddmått "likgiltighet" också??

Jag håller som sagt tummar och tår!

Inboxade dig förresten också. men det kanske du redan sett.

Kram igen, men nu måste jag springa vidare här på jobbet.

• Fru E

Sweetan-jag har inget inbokat förrän den 30 vid halv fem, då åker vi till stockholm och kommer hem den 3 januari på kvällen. Men kan vi träffas innan den 31:a så kan även jag vara med

EGO:
    *muttrar*
    är lite irriterad på en vän som inte kan förstå varför jag gick till gyn för att fråga och diskutera de tankar och funderingar jag har om min tant och ÄL........hon tycker det är onödigt att äta tabletter utan att man ska vänta ut och låta naturen ha sin gång........lätt för dem att säga när de precis fått barn........och att kolla makens simmare var bara så fel och att vi inte ska förvänta oss att det blir ett barn bara för att ÄL och simmarna är ok
    *ursäkta för mitt irriterade inlägg*

• Page

Uppdatering från landet kaos:

*J har fått bältros. Mmmmmm, ser riktigt smaskigt ut det där.
    *Mor har nu instalerat sig i sin nya bostad som är...hmm...orkar inte räkna ut, x antal gånger mindre än hennes hus. Det senaste är att dåren har gömt hennes symaskin.
    *Ekonomin är fortfarande skrämmande dålig, men maken fick i alla fall tillbaka på skatten, så att vi kan unna oss lyxen som mat.
    *Jag har inte börjat snusa igen än, men är fortfarande sjukt sugen på det. Inbillar mig att nikotinbehovet kommer finnas hela livet och jag kommer i slutändan väga 200 kilo.
    *I morgon ska jag tvinga mig själv att köpa ett par byxor som sitter bekvämt runt magen.
    *Försöker bleka tänderna men inser att det aldrig kommer att gå eftersom jag dreglar bort allt blekmedel på fem minuter. Så fort jag stoppar in tandskenorna i munnen utsöndras det flera deciliter med saliv.
    *Plockat fram julpynt ovanligt tidigt i år.

Nu ska jag kolla in det jag har missat under den sista veckan.

• sweetstreet

EA!
    Men vad FAAAAN!!!!!! Vad är det för en attityd!
    Skitdåligt!

Snacka om att inte stötta utan bara måla fan på väggen samtidigt som man dissar personens eget val. Skitdåligt rent ut sagt!

Tycker du kan tala om för din s k vän att det är superbra att kolla upp att allt är okej! Det finns aldeels för många ofrivilligt barnlösa par som kanske skulle kunnat hjälpts om de gjort dessa koller i tid.
    Förresten så är det väl aldrig fel att kolla sig? man skickar ju bilen på en årskontroll varje år och besiktar den för att se om den är körduglig eller om ngt kanske bör fixas.
    Och DET tycker hon väl itne är konstigt?

• sweetstreet

Å Heeeeej Page!

Nu missade jag dig.
    jaja,
    låter löskigt det där med din mammas ex. ha
    Harr inte riktigt hängt med i alla turerna men det låter lite som en skräckfilm à la Glenn Close..... Hua!

Haha, jag tror nog inte du kommer hamna på 200 kg! Det kan jag inte tänka mig faktiskt. Ungefär som att försöka föreställa sig en gigantiskt fet älva....
    Det GÅR bara inte!!!!

• sweetstreet

Hoppas jag får äta min lucnh snart för jag är sååå ungrig. Väntar på att resten a kollegorna ska komma tillbaks så man kan ta lunchpaus!

• Fru E

Page-usch har J fått bältros nu med
    *skickar övver lite pepparkakor och glögg till er*

Sweetan-så tyckte jag med så blev lite ledsen när hon sa så
    Vi brukar normalt kunna prata om allt och diskutera...

Page-fniss nä 200 kg skulle vara en syn

• BrudSommar2006

Jag säger grattis till Anna som har namnsdag idag!

Har julshoppat mössa på sergels torg idag plus en god ost. Borde skriva julkort.

Den förbaskade mensen försvann igen, nu kommer den väl inte igång på riktigt förrän imorgon, nu är nog hoppet ute om måndagens gyntid, suck.

• viktualia

Pagegumman - bältros lät ju verkligen misärartat och din mammas ex måste vara från HELL.. maj gaaaad!! *styrkekramar*

Själv är jag så trött att jag snart rasar... eller mer seriöst - så här sliten har jag aldrig varit inför jul nån gång och det hemska är att jag har en massa saker som måste bli färdiga innan jul... detta trots att min hjärna klappat ihop... hm.. ja jaja.. det ska nog gå.

Shoppingen var inte helt lätt.. kom hem med en bas t-shirt i svart och en snygg kofta. Får återanvända en gammal lila topp imorgon och sura över hur svårt det är att hitta snygga kläder - trots att jag numera inte har storleken emot mig....

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!