• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

Maken säger att jag inte varit mer irriterad än vanlig förutom då på Langley . Nej, jag har INGA symptom utan det finns en rimlig förklaring till allt. Halsbrännan beror på min envisa förkylning som aldrig vill ge med sig.

• kängu

Ja just det!!!!

Jag frös som tusan typ en vecka innan BIM! Och har tyvärr fortsatt med att frysa...

Helgen innan jag plussade var jag ute på krogen, och tyckte då att ölen smakade skit. Mycket konstigt då jag i vanliga fall älskar öl

• Lapinette

Trist, kan knappast testa med öl då jag inte är någon öldrickare men ska väl dricka lite skumpa på lördag. Om den smakar dåligt så är jag nog gravid .

• Lapinette

Angående att frysa så gör jag det nästan jämnt så det räknas också bort.

• kängu

Lappis: Ja gör den det så är du säkert gravid
    Å andra sidan har jag svårt att föreställa mig att skumpa nånsin kan smaka dåligt??!!
    När är BIM?

• fru AM

JAg har slutat frysa nu i alla fall, sedan ett par veckor.

Ang smaksinnet så kanske jag har berättat att jag tvingade maken att hälla ut två flaskor sjysst vin för att jag trodde att det var något fel på det - när det var mitt smaksinne som fått fnatt (innan jag plussade med Livia)

• FruCicci

Jag drack skumpa i fredags och det smakade fantastiskt.
    Men i somras i Kroatien kunde jag inte dricka vin helt plötsligt, tyckte det smakade illa, men det var ju ett tecken på grav, fast jag inte fattade det då. Jag som inte gillar ölk så mycket som vin, började dricka öl till maten ist.
    Ömma boobs hade jag med tvillinganar, men inte förrän efter BIM någon vecka. irriterad har jag varit alla graviditetet.
    Jag var genomförkyld när jag plussade sist. Men det jag reagerade över var verkligen halsbrännan och huvudvärken jag hade ett par dagar innan BIM.

• Liten med Mindre

Kängu - en kollegas fru var ruskigt arg på honom hela graviditeten. Sen gick det tack och lov över.

• _koko_

Wiii, idag har vi träffat vår vanliga, underbara, bvc-sköterska och nu känns allt bra igen. Conny har, trots magsjuka, gått upp 200g på två veckor!! Är så glad för det!!! Han är fortfarande dålig på att äta riktig mat, men nu smakar han iaf vid varje mål. Vi äter redan middag tillsammans varje dag eftersom det är enda sättet att få conny att äta. Sen är det ju faktiskt mysigt också.

Även jag tackar för namnsdagshälsningen.

Conny släpper taget mer och mer och går själv. Det blir dock inte alltid bra (han blir så ivrig ibland) och har mest hela tiden blåmärken i ansiktet...

Page - Usch, min mamma hade bältros för några år sedan, och jag minns att hon tyckte det var riktigt hemskt! Det smittar förresten endast om man inte haft vattkoppor, och det är just vattkoppor man får då. Och dessutom smittar det bara vid beröring, bältros är inte luftburet (jag vet för att jag trodde jag höll på att få det för några veckor sedan, jag hade jätteont i huden på ena sidan av kroppen, men det var visst stress?!).

Symptom - Ha, eftersom vi först blev av med katten och sen insjuknade i magsjuka blev det inte så mycket övande den här månaden, så jag vet inte vad jag ska tro.
    Bim/bom är väl nästa helg tror jag, nästa söndag, så det är ju ett bra tag kvar. Jag är nog annars undantaget som bekräftar regeln, för jag hade inte nästäppa och jag frös inte. Däremot var jag yr och hade molvärk.

Lappis - Nu är det så jäv*a mycket din tur att det jag inte vet vad jag ska säga!!

Hoppas det går bra hos doktorn idag, cicci!!!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!