• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • nennesjuttioåtta

Vill du ha mer detaljer så svarar jag självklart på mer!

Lapinette
    blir det något nytt försök på Dalarna?

• Mrs  B

Nenne
    Tack tack!!!!
    Ska kolla över det hela imorgon så jag återkommer nog igen.

Nu blir det tv:n!

• sweetstreet

Haha! Såg detta:

www.alltombarn.se/villhabarn/kan-man-hjalpa-storken-pa-traven-lakaren-svarar-1.17949

Men allt detta visste vi väl redan va?????
    Konstigt nog tog de inte upp något om kontorsstolar och deras funktion för ökad fertilitet!!!!!

SKÖNT att även denna fertilitetsexpert säger detta om stress också! För är det NÅGOT man är JÄVLIGT TRÖTT på att höra nu så är det DEN seglivade myten om att "bara du slappnar av så funkar det.... jadijadijada...."

Nu ska jag packa ihop och åka hem
    Här är skittrist väder. Regn och mörkt och grått! BLÄ! Fst varmt. Men imrogn blir det regn och kyla! Hu! Väsrta kombon!!!!!!

Mrs B, EA och Junilejon (om ni kollar detta) plus alla andra Skånetjejer som vill haka på en träff i mellandagarna.

Som det verkar så är vi i Malmö-Lund-trakten fram till efter nyår. Då ev åker vi upp en dag eller två till svärmors stuga som är nära Röke.
    Jag har inte mailat Tinga än men ska. Om du har hennes telnummer (vet själv inte var jag har hennes sedan förra året) så får du annars gärna sms:a eller ringa henne och hära vad och när och om hon vill och kan träffas.

• sweetstreet

Fan vad jag skriver som en kratta utan händer. Fast det har vä inga krattor iofs. Så ja en kratta helt enkelt...
    Slinter på tangentbordet och gör typos heeeela tiden. Hm....!!

Jaja, hoppas ni kan dechiffrera mitt sludder!

kram på er nu!

• _koko_

God morgon i tråden! Inatt sov conny för första gången i sitt rum, och det gick jättebra!! Han vaknade till 4 gånger (två av dem hörde jag), men somnade om själv alla gångerna!!! Vid halv 7 var han hungrig, så då fick han en flaska ersättning/vällingsblandning och sen tystnade han igen.
    Vet att man ju inte ska dra för stora växlar på en natt, men ååååh, vad jag hoppas att vi alla tre ska få sova bättre nu. Vi hade det ju oförskämt bra fram tills jag började jobba, men sen dess har det varit rätt tufft på nätterna.

Nog om det. Verkligen.

Hej sweet! Är ledsen att vi inte får chansen attt träffa dig nu i december, men jag förstår verkligen att du inte hinner!! Skulle mitt barn och barnbarn vara hemma för första gången tillsammans och bara en vecka skulle jag inte släppa dem en sekund.

Är förbannad på vår färgskrivare på jobbet, hur jag än gör får jag den inte att välja det pappersfacket JAG vill att den ska skriva ut från!!

Nu ska jag sätta igång att jobba. Har fått en riktig utmaning, ska flytta unix-skript till windows-miljö! Intresseklubben antecknar...

• MSW

MrsB: Du kan hälsa honom att jag inte har hört något negativ iaf.. Och maken jobbar ändå med några av spelarna.. Så jag tror att han kan vara lugn..

Det elektroniska plåstret verkar juh ganska spännande..! Hoppas som (vem det nu var som skrev) att det är ett steg mot den där gravid knappen!

Koko: Håller tummarna för bättre nattsömn!

En gång i natt när jag var uppe och matade visste jag inte om det var andra eller tredje gången jag var uppe (nu är jag ganska säker på att det var andra..).. Gissar att jag blir mindre och mindre vaken medan jag är uppe..

• kängu

Saffranin: Jag är i v 12+3 idag, så är alltså två dagar efter dig! Väldigt nära i tid med andra ord...

• Fru E

Sweetan- stuga utanför Röke!!!!!!!! Jag har mitt föräldrahem bara 5 km därifrån ungefär
    Tänk vad världen är liten ibland, bodde nära både Mrs B och Sweetan

*springer och kokar gröt*

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!