• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

Morning ladies,

Trött kanin sitter här då vi var och hämtade svärmor i Skavsta i natt. Hon skulle ha åkt från Hahn (Frankfurt) igår typ 09.00 men när hon kom dit så var planet inställt. Ryanair ska ha mailat henne 3 ggr men hon har inte fått något mail. Så stackarn fick sitta där hela dagen och vänta, planet gick istället 21.20 på kvällen. Nåja, nu är hon här och lika pigg och glad som alltid medan jag är superlåg, ont i huvud, hals .. och känner mig alltmänt grinig. Ska försöka rycka upp mig!

nenne - förhoppningsvis gör vi ett nytt Dalaförsök i sommar. Träffade min moster för ett par helger sedan och hon tjatade på mig. De har sommarhus (hennes gubbe är från Dalarna) någonstans vid Gagnef. Vi kan åka dit och bo i deras gäststuga.

Sweet - skoj att se dig här inne så ofta numera!!!

• Fru E

Lapinette-knasigt med din svärmor, du får ta en powernap på jobbet . Vi har en massagestol precis utanför min dörr som är farlig att lägga sig i

Röstar för att du ska köpa nåt som du vill ha på lunchen för att pigga upp dig

• fru AM

God morgon Lappis! Jobbigt med att vara sjuk! Min förkylning börjar släppa lite. Ska gå och göra mig en stor kopp te. Krya på dig! kram

• FruCicci

Morning!

lappis, det är riktig förkylning då inte ett symptom??
    Skönt att svärmor kom fram till slut.

Oj vad jag skrattade när Livia "smörjde" sig med en viss flaska... hahahaha.....
    Rolig ikappläsning.

Luciafirande på Victors dagis är inställt. Alla fröknarna + 3 barn har fått kräksjukan Vi som laddat videokameran och sett fram emot att se vår tomtenisse....
    Hoppas det får till det nästa vecka i stället.

Läkar besöket i går var ett skämt. Han sa inte ett smack som jag inte redan visste. En typisk överläkare, trist, fåordig och besvärad
    Har drömmt om FVP i natt och är helt vimmsig... Pratade iallafall med en av mina bästa kompisar i morse och hon avrådde mig från att göra det. Hon tyckte jag hade så pass bra siffror så jag skulle skuta nojja mig nu och försöka njuta av graviditeten. Phuuuu VILL....
    Däremot vet jag inte om jag vill att den där muttersnubben till läkare ska göra UL p mig, men om han nu är bättre än de andra damerna så kanske det är lika bra. Får prata om det med BM på onsdag nästa vecka.

Vilka har BIM nu,finns inte ngn BIM lista? Hur kan jag hålla koll?
    SEN var i hela fridens namn är FREJIS. Saknar henne! Vet någon hur det har gått för henne. Skulle inte hon ruva nu samtidigt som Lappis. Det var ju strul med sjukhuset och helgöppet eller ej?

Nu måste jag sätta fart. Härliga prioriteringar man har nu för tiden! BT först jobbet sen

PS, AM om du har input om FVP hur JAG ska tänka - feel free att skriva här.

KRAM

• Liten med Mindre

Lappis - ni får hyra svärfars extrahus i Tällberg i sommar om moster blir för påflugen. De hyr ut då och då under sommaren. Riktigt lyxigt på sätt och vis att bo där uppe. Fast det hade blivit liiiiite långt till jobbet.

Synnerligen såna här dagar när man är lite trött efter festande. Och ändå gick jag hem nästan innan festen börjat... Eller, tja, vissa kommer igång tidigare än andra. Jag tycker det känns rätt bra att gå hem innan vd verkar alltför påverkad.

Krya på er alla krasslisar!

koko - skönt med eget rum för lillkillen! Hoppas att det håller sig. Chansen finns ju att ni stört varandra lika mycket, och att han nu ligger och tänker "Gud vad skönt att de inte snarkar så jag vaknar..."

Idag blir det äntligen lunchtur till frisören! Och sen cykling och mer julbord. Och mitt smink har blivit skeppat och de har tagit betalt, så jag antar att det gick att köpa online tvärtemot vad det stod på hemsidan. Fast jag ska nog inte ropa hej förrän det har passerat tullen och faktiskt ligger på köksbordet.

• _koko_

Wohooo, jag är en sån hacker!!! Trodde att det skulle ta flera dagar att få ordning på det, men det FUNKAR NU! inte hela vägen ännu, men det svåraste är gjort!

Lappis - Gäsp, förstår att du är trött! Skavsta ligger ju inte runt hörnet heller...

AM - Smakligt te! Vi har för tillfället ingen kaffemaskin på jobbet, stor katastrof! Som tur är finns det en vanlig kaffebryggare och micro (för tevatten), så vi överlever hjälpligt iaf.

• _koko_

Cicci - Åh, nej, jag hoppades såå att det skulle vara en bra läkare. Undrar om du verkligen ska göra UL hos honom när du nu blev så besviken? Kanske vore det bättre med hon som AM gick hos? Att någon är bättre "på pappret" behöver ju inte betyda ett smack o verkligheten...

Liten - Ja, jag tror absolut att vi stört varandra alla tre! Hoppas det håller i sig bara. Ha det så skönt hos frisören!

• Liten med Mindre

Cicci - nästan så jag också skulle föreslå att du använder AMs UL-dam istället för läkaren som du inte fick något förtroende för. Hellre någon man litar på än en nisse som inte säger ett smack utom Bra eller Dåligt.

Minns en lucia i skolan när nästan hela klassen hade influensan. Kom tillbaka just den dagen, då var vi kanske 10 i klassen istället för 25, dan innann var de 6. Tyvärr fick man inte mer juice och pepparkaka för det.

• Lapinette

Trist att läkaren var så kass Cissi!

Ni som har gjort KUB kan ni förklara hela den grejen för mig. Hur går man tillväga och vad får man fram för resultat? Jag försökte förklara för maken igår på väg till Skavsta på natten men herregud jag har verkligen inte läst ordentligt när det gäller allt som har med graviditet att göra ... sa till honom att jag har fullt sjå att försöka bli gravid.

• fru AM

Cicci: Så trist att läkaren inte ingav förtroende! Men han kan ju vara en hejare på att gör UL ... Det viktiga är bara att han förmedlar till er vad han ser och inte ser på ultraljudet, det var det jag tyckte Marianne Wåhlin var då väldigt bra på - MEN hon är ändå "bara" UL-sköterska. Det är klart att en läkare borde veta mer ... Tänk om de kunde göra UL-et på dig tillsammans, det vore perfekt ... Prata med BM! Ring idag!

Angående FVP. Det är oerhört svårt att råda - som jag säkert sagt så tyckte jag det var ett extremt obehagligt ingrepp, men det värsta var ju dagarna efteråt när jag läckte lite och var övertygad att jag skulle få MF ... Det hade varit bättre att veta mer om vad man hade att vänta sig - att det enligt min BM är väldigt vanligt att läcka lite, t ex. Sedan ska man nog vara lite mer benägen att åka in till gyn-akuten och kolla upp, istället för att gå och lida hemma som jag gjorde - om man nu läcker och är orolig. När jag väl fick det normala/bra resultatet per post så ångrade jag ju inte FVP:et, men det är ju lätt att säga då ...

Den senaste siffran (som jag har sett på nätet) på risk för missfall i samband m FVP är så låg som 0,135 % (vad blir det ... 1:740 ?). Förstår om du inte vill skriva dina kubbsiffror här men om du vill så kan du inboxa dem så kan jag se om jag kan hjälpa dig att tänka ...

Hur såg det ut i övrigt: hur bred var nackspalten? Profil på näsan? Fingrar och tår?

Kram

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!