• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • _koko_

MSW - Säker kan man ju aldrig vara, men visst ökar risken med åldern.

Usch, vad mycket tankespöken du har att tampas med, cicci! Skickar bamsekramar till dig och hoppas du får rätsida på det snart. Känner inte att jag har så mycket att komma med eftersom jag själv egentligen inte ens ville göra kub sist, och inte alls vet hur vi skulle göra med ev syskon.

AM - Fantastiskt sätt att tänka på!! - "allt såg bra ut så OM det nu är ett kromosombarn så har det varit så listigt, gömt sig så väl och velat komma så gärna att det får komma ändå ... Det är ju VÅRT barn oavsett. " Men jag förstår också att man kan tänka annorlunda när man redan har barn att ta hand om.

• Lapinette

nenne - härligt och lycka till med jobbsökandet!

Min bror + fd fru gjorde en väldigt sen abort då det under ett extrainsatt (tror hon tjatade till sig ett) VUL såg att barnet hade något fel på sin rygg. Det var supertufft för dem att bestämma sig hur de skulle göra, speciellt då de redan hade 2-3 missfall i bagaget och inga barn. De ångrar sig inte alls idag dels då barnet inte hade levt speciellt länge (vilket läkarna såg när det kom ut) samt att de idag har 2 friska pojkar.

• Mrs  B

MSW
    Ja, då ska jag hälsa maken att han kan vara lugn då.

Sweet, EA, Junilejon
    Tinga kan den 29:e dec hemma hos henne.
    Vad säger ni?????????
    Funkar för mig.

• Fru E

Mrs B-jag har inget uppbokat den dan har inte tagit semester den dag än men kommer att jobba hemma så är flexibel med tid och plats.

• Mrs  B

EA
    Det blir ju bra isf.
    Kul!!!!!!!!!!!!

29:e december
    Tinga
    EA
    Sweet
    MrsB
    Junilejon (håller på att få tag i henne)

• fru AM

Det är inte utan att man känner sig lite utanför ... Skåneträff ... Fast å andra sidan har vi ju haft en del Sthlms-träffar Ha det så kul, gräbbor!

• Fru E

AM-har ni en Sthlms-träff mellan nyår och den 3:e december kan ni få nöjet att träffa en av Skånegräbborna

• fru AM

EA&MJ skrev 2008-12-11 13:33:54 följande:

AM-har ni en Sthlms-träff mellan nyår och den 3:e december kan ni få nöjet att träffa en av Skånegräbborna
    DET kommer vi nog ha ... det är ju 11 månader ... men du menar 3 JANUARI va? Tror det kan bli svårt eftersom många är ute och reser ... Vi får kolla!
  • Liten med Mindre

*duns*
    Landar nyklippt med magen full av konsult-godis. Inte för att klippningen syns så mycket, men det känns skönt.

Är lite avundsjuk på nennens snö, här är det ju bara supergråtrist! Tur att det finns godis!

Nenne, utöver att beskriva dina kompetenser som gör dig perfekt för jobbet i ditt cv, glöm inte att faktiskt trycka på i brevet hur gärna du faktiskt vill ha jobbet. Dvs låt din sprudlande entusiasm skina igenom på ett passande sätt.

Inte för att jag fått så många jobb på sistone, men resonemanget från seminarierna låter bra. Och om jag väl söker något kanskde det funkar.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!