• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Page

Hmm, det borde gå att torka körsbär på ett liknande sätt som druvor...och dessa skulle säkert fungera fint i grytor.

• Page

Måste bara tillägga att mammas äktenskap har varit tämligen normalt fram tills i våras när han spårade ur totalt! Det har funnits tecken, men mor har valt att blunda för dem, och nu verkar det som om hans galenskap har exploderat totalt.

Eller jag vet inte om han är tokigt på riktigt, eller om han bara är en ljugande skitstövel. Egentligen så kvittar det, för jag har nämligen ingen som helst respekt för honom längre. Något som jag ser fram emot att tala om för honom. Fast jag tror inte han har vett att skämmas.

• fru AM

Torkade körsbär finns! Det hade jag glömt! I småsmå påsar som kostar 30 kr styck. Kan funka någon enstaka gång men inte stora kvantiteter förstås! Finns även torkade blåbär: gott som godis!

• Page

11 år, och tillsammans i 14. Jag vet (genom hans dotter) att han har varit "konstig" en gång i tiden, men jag har trott att den tiden var förbi.

• Page

Det är är ju nästan fantasipriser på vissa varor. En liten påse med torkad Karl Johan kostar 40-60 kronor, och det är säkert inte mer än två svampar i påsen. Jag måste ha tusentals kronor liggandes i skafferiet!!!

• Oms

Page - läskigt m mammas galna man - tycker inte om när man häver besöksförbud. Din mamma har inget intresse av att flytta hem til sverige igen?

AM- denna körsbärs diskussion blev plötsligt mkt intressant! jag som inte ens är ett fan av körsbär annat än färska, o då helst bigaråer, har plötsligt fått ett intresse här - nu måste jag ju titta i våra butiker om det finns eller inte, haha, man e ju skadad, men jag vet var de finns ngnstans så det e enkelt nästa gång jag går o handlar. sen visst finns det i sk "invadrarbutiker" det mesta som är konserverat, inlagt etc hittar man där, alt i stormarknader i invadratäta områden.

• Page

Klagar lite till....

Det som också är irriterande är att mammas man ser sig själv som en underbar människa som vill andra bara gott. Han tänker aldrig på sig själv, enligt honom då, och han är snäll, generös, och så vidare.

När jag var där i våras (då helvetet bröt lös) erkände han för mig att han hade slagit mamma vid flera tillfällen, men nu förnekar han det. jag hoppas att det blir en rättegång, för då kan jag i alla fall vittna om vad han berättade för mig.

Jag är inte helt säker på hur man ska handskas med en människa som saknar självinsikt på så sätt. Kan inga elakingar erkänna att de är elaka? Jag är ganska sniken, men jag låtsas inte som jag inte vore det.

• Page

Jag kan inget annat än skratta! Varför kan inget någonsin vara normalt i mitt liv?!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!