• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Page

AM, hur lång tid tar det innan ni får svar från fvp?

• Fru E

Mrs B-hmmm är det inte signaturen Mrs B som du har??
    Får felmedellande när jag ska skicka meddelande till dig om att signaturen inte finns....

• Page

EA, var det du som undrade vad det är för fel på J? Han har lymfom.

• Oms

Ang arbetsförmedlingen så ber jag att få återkomma om ngn månad eller så dock finns det intressant läsning för den som vill veta vad man gör och inte gör samt vad man har lärt sig av alla meningslösa åtgärdsprogram - läs budget-proppen för 08/09! den är på ca 95 sidor men iaf i mitt tycke intressant (jag vet jag är torsk på såna saker, har plöjt ett antal proppar, förarbeten etc) en del kallar ju AF för arbetsförnedringen...

• Fru E

Page-ja det var jag, oki hade fått för mig att det var leukemi men vet inte varför....

• fru AM
    Page skrev 2008-11-19 10:40:13 följande:
    AM, hur lång tid tar det innan ni får svar från fvp?
    en vecka - tio dagar ... Om det är något dåligt i provsvaret ringer de - annars får man ett brev.
  • Page

Gällande min mammas skilsmässa så är hela grejen helt sjuk faktiskt. Nästan som i en film med misshandel, svartsjuka, dödshot och självklart hot om ekonomiska aspekter. Vansinnigt!!!

• Liten med Mindre

EA - du måste skriva Mrs_B tror jag, när du inboxar.

• Mrs  B

Hänger med på Page och Sweet angående AF!!!!!!!!!
    Gillar dem inte alls och har inte fått någon hjälp av dem personligen för att få jobb.

Page
    Är lite ledsen för det första jobbet eftersom jag verkligen hade både utbildning och meriter och erfarenheter för det jobbet.
    Men det är ju många som söker......
    Jobbig sits med din mamma.....

EA
    Tror att det ska vara Mrs_B för att det ska funka.

• Page

AM, usch, tar det så lång tid? Hoppas att brevet kommer snart!

Oms, det räcker gott och väl med hemsidan tycker jag. Informativ och bra!

EA, jag tror att stamcellsbyte är vanligt för leukemipatienter, kan vara orsaken.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!