• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

Mer lucia: Min sons årskurs ska annars ha luciamorgon i Hedvig Eleonora kyrka måndagen 15 december .. för de som har tid och vill smyga sig in (tror eg det bara är för skolan, föräldrar och syskon och släktingar men de har ingen koll i kyrkoporten direkt)

• Liten med Mindre

En hel vecka åt lilltjejen ok med mat. Nu är vi tillbaka i halva burkar eller igenknipen mun. Nästa förkylning kanske???

Nåja, jag och maken äter väl för henne med i ren frustration.

Blå hallen och processioner är säkert jättefint. Minns efterrättsprocessionen från Nobelfesten. Pampigt värre på den tiden det var glassbomb med fyrverkeri.
  • _koko_

Jag gör som Mrs B:
    Konserverade körsbär - BLÄ!
    Glögg - MMMMMM!
    Frukt i mat - Som flera andra, funkar ibland, dåligt ibland. Och apropå det och 80-talet så är jag löjligt förtjust i böcklinglåda med banan, tomat och grädde som ätes med potatismos.

Mrs B - Tråkigt att malte fortfarande kräks, men skönt att han är på bättringsvägen iaf. och grattis till dagisplatsen!

AM - Vad skönt att det är över nu!! Tycker du gör helt rätt i att parkera på soffan ett par dan nu, säg till om jag ska komma förbi med vindruvor.

Liten - Nu kan man ju skratta åt tårtan, men jag förstår att det inte kändes jättekul då.

Page - Härliga tider! Hoppas att det fortsätter åt rätt håll nu, och vad skönt att ni kan börja leva som vanligt!!!

Cicci - Låter mysigt, är impad av att du tar dig ut i alla väder! Är själv dålig på det, fast när jag väl är ute bryr jag mig.

sweet - Heeej!!!

Gooooosis?? Hoppas såååå att det gått bra på äggplocket idag! Fast du kanske ligger och sover nu, som jag gjorde efter mitt ÄP?

Ego:
    Fick nästan panik under frukosten i morse eftersom jag fick sån mensvärk, kände att nu är endon tillbaka, det är kört för alltid. Packade ner värktabletter men har ännu inte tagit någon, och det gör faktiskt mycket mindre ont nu. MEN, Telis, jag vill jättegärna ha ett paket crinone till nästa försök, för nånstans känns det som att det brinner lite i knutarna nu...

• Mrs  B

OMS
    Ja, trött är man allt.....
    Tyvärr har jag inte kommit till resetvätten än vilket är frustrerande, men men jag får väl bara gilla läget antar jag.
    Det går ju på rätt håll iaf.

EA
    De byarna känner jag till väl.
    Undrar om du kommer från samma ställe som mig?????????????????
    Eller iaf bra nära????
    Vilken årgång är ni???

Sweet kommer nog någon gång runt den 27:e och sen hem den 4:e. Men vi har inget bestämt än.

• Liten med Mindre

AM - glömde - ha det så jätteskönt på soffan idag!

Skickar en e-kaka, eller kan klassisk kokosboll med rejäl schwung!
    *splofs*

• Page

Sweet, hahaha, vad du gick igång på arbetsförmedlingen!! Jag håller med om att de suger, men jag skulle kunna stå ut med dem om de bytte namn till exempelvis "kontrollinstansen för arbetslösa". Deras jobb är att kontrollera att människor inte plockar ut a-kassa utan att anstränga sig för att söka arbete. Och det är bra, för det finns nog många såna latmaskar som jag, som inte gör sitt bästa. Men att kalla dem för en ARBETSförmedling är bara irriterande. Jag har inte fått ett enda arbete genom dem, men jag har däremot gått en kurs som var anordnad av abf. En kurs där medlemmarna tyckte att jag var fantastiskt duktig eftersom jag kunde det engelska alfabetet! Hur sjukt är inte det?! Jag var då 23 år! Hahahahaha!!

MrsB, vad synd på jobbet!

Koko, näääää, jäkla tant!! Hoppas, hoppas, hoppas att det inte är endon!!!!!!!!!!!

Liten, tårtan såg minst sagt intressant ut! Vår hade vit choklad på toppen, och det såg ut som ost!

• fru AM

Liten med Mindre skrev 2008-11-19 10:31:50 följande:

AM - glömde - ha det så jätteskönt på soffan idag!Skickar en e-kaka, eller kan klassisk kokosboll med rejäl schwung!*splofs*
    Ooops! Missade att fånga med munnen - hamnade i pannan ... Men jag slickar i mig! Tack!
    Cookie
  • Mrs  B

Liten
    Jag ska börja om från början med maten till Malte , så vi får se hur det går......
    Idag ska jag koka morötter hade jag tänkt.
    Trist att det inte vill sig med maten.

Koko
    Hur mycket påverkar endon det hela????
    Jag har förresten skrivit upp en sajt om endo, tror det är en blogg, som du kanske vill ha????

• Page

Glömde säga...min abf-tant hade inte alls skvallrat på mig utan jag fick bara betalt för tio dagar, sen var mina dagar slut. Mina 300 nya dagar har inte kommit igång än, de har inte räknat ut än hur mycket jag ska ha.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!