• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

EA&MJ skrev 2008-11-19 10:52:11 följande:

så kan det nog vara, min mamma gick bort i leukemi så vet lite om det
    Läser så slarvigt i dag så mina kommentarer kommer sent ... Men beklagar sorgen!!!
  • Fru E

AM-tack, nu ligger det bakom en på ett sätt även om sorgen alltid finns kvar hos en

• fru AM

EA&MJ: Ja, jag vet - mina föräldrar är borta, båda två.

• nennesjuttioåtta

hejhej!
    Oj, jäklar vad ni skriver! Få se nu...

Page!!!
    Vilka sköna nyheter om J! Men jobbigt med din mamma, hoppas du får henne på rätt köl igen genom att hälsa på henne i guttarnas land!

Apropå Af, vad skönt at fler tycker som jag. jag fattar att det är jag som ska fixa mina egna jobb men de kan väl åtminstone hjälpa mig på vägen? De har ingen jäkla aning om vad jag kan eller vad som borde passa eller vilka utbildningar som skulle kunna vara intressanta (datakörkort känns ju inte riktigt på min nivå), så hur ska de då kunna hitta en lösning för mig? Många företag lämnar ju inte ens in till AF att de söker jobb för de kan inte hantera den storm av ansökningar som då kommer eftersom de matchar hej vilt. På ett tryckeri jag jobbade så sökte de en tryckare. Fick massvis med svar från folk som aldrig ens satt sin fot i ett tryckeri men priset tog en kvinna som hade jobbat som frisör. Ser verkligen framför mig hur hennes förmedlare säger "ja men du har ju jobbat lite med färg tidigare, det här vore väl något för dig! Söka annars stänger vi av dig från a-kassan!"

Jaja, ringde gyn imorse men eftersom jag inte hade tagit ett test så skulle jag göra det och ringa tillbaka imorgon. Jag förstår ju att de vill vara säkra på att jag är ogravid med alla mediciner och så, men jag kan ju intyga att jag är rätt övertygad utan något minus upptryckt i fejan. Splosch!

Haj Sweeeeet!!!!

Vickan
    Ta hand om dig, gumman!

Mrs B
    Kom mitt inlägg in igår? Jag blev utloggad på något konstigt vis sen har jag haft apmycket att göra så jag vet inte vad jag skrivit och inte. Men förjävligt att ni råkade ut för magsjuka på semestern men skönt att ni verkar vara på bättringsvägen, om än med små steg! Krya-på-dig-groumpfff!!!!

AM
    Luta dig tillbaka i soffan och sörpla körsbär nu!

tack för alla kramar och stöd!

Lappis, ja jag vet inte var jag är riktigt. Jag och maken pratade om det igår att det inte känns så deppigt längre. Bara krasst konstaterande att det återigen misslyckats och att det bara känns ... blä. Lite likgiltigt, liksom. Uppgivet. Nollställt. Orkar inte gå upp ur sängen och skulle gärna vilja ligga kvar i mörkret och aldrig dra upp rullgardinen igen. Men samtidigt skönt att inte tokgråta och vara hysterisk men på något sätt skulle jag ändå vilja avreagera mig. Äh, det här verkar ju helblajigt...

Igår var vi till huset och lämnade ett till lass. Såg mysigt ut med lite vitt puder på backen och det inbjudande gula ljuset från fönstren.

• nennesjuttioåtta

oj, shit vad långt det blev!

EA
    Missade också ditt inlägg om din mamma. Usch och fy vad sorgligt! Kram!!

Ore
    Skit, skit, skit med tanten!

koko
    Tänker ni göra en ny ivf så småningom eller vad är planen? Men du, till jul så ska du se att tomten stannar kvar i garaget på oss alla!

• fru AM

Nenne: Hajar läget ganska precist ...Kram igen! Skönt att ha flytten och boandet i nya huset att se fram emot. När ska ni flytta in "på riktigt"?

JAg har inga körsbär! Eller hjärta att tvinga ut maken på omöjligt uppdrag att köpa ... Få klara mig med småkakorna som blev över efter Livias partaj.

• Lapinette

nenne - skönt att ha flytten att se fram emot och lägga energi på. Det behövs hela tiden något som lyfter upp en. Känner så igen mig i det likgiltliga. Jag blev inte heller ledsen när mensen dök upp. Ryckte på axlarna och dansade runt i lägenheten så maken trodde jag hade fått fnatt. Tycker vänta och förväntan är det jobbiga.

• nennesjuttioåtta

AM
    sista helgen i november går sista lasset. Vi ska dit i helgen igen med en hög med kartonger. Skönt ändå att kunna göra så här. Även om en flytt i regel går rätt fort så känns det bra att tömma ut allt eftersom. Så är det bara för våra föräldrar att komma hit och städa sen när det är dags för flytt.

Håll ut! Räddningen kommer (beroende på postgången)

• fru AM

Räddaren i nöden Nenne!!! MUMS

Tänk, snart firar ni första julen i ert nya fina hus! Det är stort!

• Fru E

Nenne-spännande med flytt till ert nya hus!

Är det mycket som ni vill renovera?

Vi är fortfarande inte klara efter 2 1/2 år, tar det som vi vill och känner

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!