• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Telemarkgrrl

Alltså, jag vill ha FÄRSKA körsbär. Möjligen konserverade i brist på färska men inte inlagda i sockerlag, eller gud förbjude, sprit! Och definitivt inga cocktailbär.

• Lapinette

Telis - vaaaa vill du inte ha små röda cocktailbär i din dessert?!

Page - vad läskigt! Tänk att vara tillsammans med någon så länge och så byter han skepnad ... eller har det legat där och pyrt hela tiden?

• Telemarkgrrl

Page, shit vad läskigt! Skönt dock att du åker dit ett tag och kan hålla koll på gubben.

• Page

Oms, min mamma kommer aldrig att flytta hit igen. Hon trivs väldigt bra i Norge, hennes jobb är dessutom mycket beroende av att hon bor där. Hon tillverkar norska folkdräkter och håller kurser i norska.

• Telemarkgrrl

AM, skönt att FVP är över, det lät verkligen jätteläskigt! Nu håller jag alla tummar och tår på ett litet brev i brevlådan så snart som möjligt.

• _koko_

Körsbär: Vi fick bara 4 i år, men nästa år ska jag frysa några åt dig AM.

Galna Män: Läste i en av de äldsta trådarna att jag utnämnde mig själv(?) till tantlönnmördare, jag kan nog tänka mig att utöka mitt cv med galna män också, säg bara till Page. Otäckt hur som helst, hoppas du kan slå lite vett i myndigheterna om du får chansen.

nenne - Vill inte tänka på ivf ännu, mest för att det är så dyrt. Har enfaldigt nog trott att vi har en chans att lyckas själva nu, och vill tro det ett tag till. Och det är 14 dagar sedan min förmodade äl idag, jag räknade med extra lång lutealfas när jag skrev bim på fredag. Och du hade förmodad äl 2 dagar efter mig (eller var det inte på fredagen?), därav min fundering om din alltför tidiga mens.

EA - Beklagar din mamma. Det är alltid hemskt när någon går bort, men extra tråkigt när det händer i förtid.

• Page

Lappis, skitläskigt!! Jag tycker att det har pyrt en bra stund men mor har inte velat inse det. Och så länge hon har gått med på det han har velat har det varit lugnt. I våras så tröttnade hon, och sa ifrån och sen blev det så här.

Blää för små röda c.bär! Vad är det egentligen? För det är väl ingen frukt..?

• fru AM

Telis: Är de konserverade så är de också besudlade med sockerlag ...
    Page: Min kompis anmälde sin man och han fick nyligen 4 månaders fängelse för misshandel. Inga vittnen - förutom hon själv och hennes märken ... Så det finns hopp

• Page

Hahaha, jag säger till när det behövs Koko!!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!