• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • _koko_

AM - Tur att conny inte kan prata då, för han försökte klättra upp för vindstrappan igår (sambon var på vinden), och trillade ner, vilket resulterade i 2 snygga blåmärken i ansiktet och ett litet sår på underläppen. Han ser rätt misshandlad ut, stackarn...

• Page

Ja, det finns hopp AM! Men samtidigt så är min mamma så himla dum och stolt att hon förstör för sig själv! Nåja, nu ska jag inte tjata mer om min stackars mamma (och självklart så tycker jag synd om mig själv också), nu jäklar ska det tas itu med problemen.

Leif( så heter skithögen), nu passar du dig, för det kommer en uppretad dotter på besök! Hon är inte stark fysiskt men kan gnälla hål i vilket psyke som helst!

• Lapinette

Koko - hur många försöka har ni gjort? Förstår om du helst vill undvika IVFandet.

Själv hämtade ju Trombyl på Apoteket idag. Mitt frikort går ut i helgen så det var bäst att passa på. Då säger damen att jag fortfarande hade två paket Crinone som jag inte hämtat ut. Jo, säger jag, jag hämtade ut dem i oktober. Nej, säger hon du har inte tagit ut något sen i september. Vad f*n, jag VET att jag hämtade ut de där extra i oktober (men tänker jag tanten glömde nog att dra bort dem från datan eftersom de var gratis). Jaha, säger jag, då tar jag väl ut dem också! Så har jag extra Crinone om någon behöver. Inväntar dock till efter min IVF innan jag lägger ut dem på Blocket .

Gällande Trombylen så var det också en historia. Min läkare skrev ut 49 stycken vilket inte gick på frikortet. Hade han skrivit ut 100 så hade de gått. Sjukt! Sen så kostade dessa 49 111 kronor (piss i Mississippi .. eller hur det stavas) medan de 100 kostar 59 kr. Sjukt igen!

• Page

Lappis, Trombyl hmm, är det blodförtunnande medel?

• Telemarkgrrl

Koko, hur ska vi ordna Crinone-överlämningen? Ska vi ses på Sergels torg?

• fru AM

Koko: aj stackars Conny. Det var en barnolycksdag igår! Livias jämnåriga kompis satte tänderna i badkarskanten igår och slog av en bit av båda framtänderna. Inte så kul när man är två år och får vänta 4-5 år på nys tänder ...

• Telemarkgrrl

fru AM skrev 2008-11-19 13:42:17 följande:

Telis: Är de konserverade så är de också besudlade med sockerlag
    Nej, men VARFÖR?!
  • Fru E

Nenne-när jag har BIM? Ja du det börjar jag fråga min kropp med.....jag testade ju med stickor dag 11-16 med fick inte böj (kroppens signaler tydde på ÄL) så antingen var den tidig, sen eller inte alls så jag vet inte när de 14 dagarna har gått. Förra månaden var tanten duktig och kom på dag 27/28 och dessförinnan har den legat på mellan 28-33 så det kan dröja upp till en vecka till. Jag brukar få spottings 3-4 dar innan tanten visar sig men inga tecken till det än och är på dag 27 så jag tror att tanten är riktigt elak denna månaden och vill strula till min kropp ännu mer
    Har inga symtom egentligen mer än att hela förra veckan så spände, ilade och molade det i "tjejmagen" (mildare mensvärk typ) men det har lugnat sig idag.
    Var är den där knappen som skulle visa om man är gravid eller inte!!!!!!

AM-passa på att slappa när du kan

• Telemarkgrrl

fru AM skrev 2008-11-19 13:52:10 följande:

Koko: aj stackars Conny. Det var en barnolycksdag igår! Livias jämnåriga kompis satte tänderna i badkarskanten igår och slog av en bit av båda framtänderna. Inte så kul när man är två år och får vänta 4-5 år på nys tänder ...
    Been there, done that. Förutom att jag slog ut båda framtänderna helt och hållet och att jag var tre år. Gissa om jag är van vid glugg.
Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!