• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

Oj telis - skrev samtidigt som du. Ok du bestämmer. Vi hoppas då på mens!

• Lapinette
    fan vad livet är orättvist Telis! Men hoppas ÄD blir er lösning. En tjej på FL står på tur i december men de är visst par nr 2 dvs får tjejen ut tillräckligt med ägg så går vissa till nr 1 och resterande till nr 2. Helt nytt för mig!
  • Fru E

Vad ska man annars tro på om inte solskenshistorier!!??!!

Tellis-ska vi efterlysa tanten tillsammans??

• Lapinette

AM - läser en hel drös med bloggar men följer dem inte mer än att när jag får tid över eller kommer ihåg så går jag in och kollar vad som hänt och oooopppsss nu går några av dem omkring och kräks eller mår skitdåligt psykiskt (rädda för tidigt missfall). Den jag kände igen mig på var en tjej som gjort 5 IVF och nu bestämt sig för att gå vidare i livet. Man känner så igen sig i hennes beskrivning från den första inseminationen, hoppet tills menshelvetet kommer varje månad efter så många försök.

• Mrs  B

Page
    Usch, vilken tråkig sits din mamma är i, men hoppas det hjälper att du åker dit en runda!!!!

Körsbär
    Endast färska gillar jag, allt annat går bort.......

Koko, Telis.....
    endometrios-bloggen.blogspot.com

Men vet inte mer om hur den är osv....
    Läste bara om det i en föräldratidning och sparade sedan sidan.

Liten
    Har A-fil hemma så jag kanske ska prova det imorgon på Malte....
    Klöks mindre också eller bara matvägrar hon?????

• Fru E

*Skickar en hel drös med styrkekramar till de som behöver och vill ha!!!*

• Lapinette

Gillar kramar ... så jag tar gärna en!

• fru AM

Lappis: Det är rätt skönt när man hittar en text (bok, blogg eller film t ex) att känna igen sig i. Minns en replik i en film (men inte filmens namn) som gick ut på att meningen med att läsa var att inse att man inte är ensam ... Kram

• Telemarkgrrl

Jag läser en blogg där tjejen blev gravid efter FET (gjort två tidigare IVF:er tror jag) i somras men fick utomkvedshavandeskap och fick akutoperera bort en äggstock. Nu för någon månad sen blev hon gravid igen efter en IVF där dom satte tillbaka två embryon men på ultraljudet idag visade det sig att det ena embryot dött och det andra var ytterligare ett utomkvedshavandeskap. Idag skulle hon åka till sjukhuset för att se om hon var tvungen att operera igen och om dom i så fall var tvungna att ta den sista äggstocken också.

Nej, livet är verkligen inte rättvist!

• Lapinette

Usch Telis, den har inte jag läst ... och vill nog inte läsa. Nej, livet är inte rättvist för i sådana fall hade vi haft en bunt med ungar allihop.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!