• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

Det där mellan klamrarna var ett hackermeddelande till Koko

• Lapinette

Glömde bort en sak .. (som vanligt). Skrev inte Telis att tanten inte dykt upp än??!!! Ska man hålla tummarna?

Undrar så hur det gått för gosnosen!

• fru AM

Lappis: tänkte också på att Telis bara snackat körsbär och ingen tant ... Hoppe hare vaknar till liv ...

Och Gosnosen! Var är du?

• Lapinette

Hon försöker lura oss och brer på med sina efterrätter (Telis). Den går vi inte på!!

• Lapinette

Snacka om det gott vore om Telis plussade. Här har vi andra nojjat oss och haft och så kommer hon smygandes in bakvägen och BSAAAAAAAAADOOOOOOOOOFFFFFFFF ett fett plus!

• MSW

Oj vad ni skriver!! Bara för att jag var tvungen att mata son, och satte igång en tvätt och strök en gardin (var inget kul så blev bara ena, för ta andra en annan gång... ) Så har jag en massa sidor till att läsa!!

Och nu är jag så trött av allt läsande att jag inte orkar tänka ut vad jag hade tänkt kommentera.. Men kul läsning var det iaf..

Hemskt med galna människor och.. nä jag kommer inte ihåg mer att kommentera..

Idag luktar jag och A gris! Och jag menar inte en omskrivning för att vi bara luktar illa, utan äkta gris.. Vi träffade våra "onsdagskompisar" hemma hos en av oss och hon har en gård med grisuppfödning så vi gick en studie runda i deras grisstall och tittade på grisar från några dagar gamla till vuxna! Spännande, men hade klarat mig utan lukten..

Nu låter det som tvättmaskinen är klar så då är det väl bara att lassa in det i torktumlaren ist, och kanske kanske ta tag i strykningen av den andra gardninen!!

• fru AM
    Lapinette skrev 2008-11-19 14:35:06 följande:
    Snacka om det gott vore om Telis plussade. Här har vi andra nojjat oss och haft och så kommer hon smygandes in bakvägen och BSAAAAAAAAADOOOOOOOOOFFFFFFFF ett fett plus!
    Precis vad jag tänkte! Men vi kanske inte ska prata om det så att det verkligen "bara händer"!? *Störssssta möjliga tyyyysssstnad*
Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!