• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • _koko_

Lappis - Två, så det är ju en fjärt i rymden, men med tanke på endon känner jag mig ändå stressad över det.

Knäppt med medicinen! Kommer ihåg när jag ville hämta ut en burk b-vitamin (som jag har på recept) i förtid. Av någon anledning hade min läkare begränsat receptet så jag bara fick hämta ut en i månaden (tror jag det var). Jag skulle resa bort och pillren jhag hade skulle inte räcka tills jag kom hem, så jag vill hämta ut en ny lite för tidigt, typ några dagar. Tanten envisades dock med att jag var tvungen att få ett nytt recept av min läkare!!! Suck. Ringde läkaren som lovade ringa in ett recept samma dag, men tror ni hon kom ihåg det?? Icke. Nästa apotekstant lyckades jag dock övertyga om att jag skulle få hämta ut ändå.
    Lång utläggning om något totalt ointressant... Sorry!

• fru AM
    Telemarkgrrl skrev 2008-11-19 13:52:45 följande:
    fru AM skrev 2008-11-19 13:42:17 följande:Nej, men VARFÖR?!
    DÄRFÖR! JAg tror det ingår i själva konserveringsprocessen (jfr persikor, päron ...). De flesta använder dem ju till ngt sött i alla fall.
  • Page

Ryser vid tanken på att slå ut tänder. Det måste göra asont!!

• nennesjuttioåtta

min syrras yngsta slog ut en framtand när han stod på huvet ner i asfalten när han rejsade med sin bobby car (heter det så?) Tycker det ser lite charmigt ut nu, som ett litet troll (rödhårig är han också, hahahah) men säkert inte så kul att råka ut för.

Koko
    ah, I see... Om man ska ha FL som måttstock så verkar det ju itne vara så ovanligt att det funkar spontant efter en ivf! Var inte meningen att stressa dig med min nyfikenhet utan det var maken (jo det är säkert) som undrade. Vad skönt att jag kan skylla på honom

(och om du läser nu, älskling, så tack för ficklampsuppvisningen imorse )

• _koko_

Ja, det var synd om honom, värsta smällen hittills. Men det gick över det också.
    Otäckt att slå ut båda framtänderna, låter ännu värre att inte slå ut hela, för då måste man väl dra ut det som är kvar, eller?

Telis - Vi kan väl äta lunch? Jag ska till sturegallerian på fredag, t ex, och hämta ut en upplevelsepresent.

• Fru E

På tal om att slå ut tänder så lyckades mannen min cykla omkull (4 år sen kanske) och slå ut/av nästan alla kindtänder både upp och nere, bryta käkbenet på mitten vid hakan och få en spricka uppe vid leden/kinden!!!!
    Han gick med "tandställningsliknande ställning" runt tänderna 1 1/2 månad och fick äta flytande föda
    Lysande bantningskur, gick ner 10 kg

Idag är han färdig behandlad för tänderna och käken men det har tagit nästan 3 år!!

• Telemarkgrrl

fru AM skrev 2008-11-19 13:56:47 följande:

DÄRFÖR! JAg tror det ingår i själva konserveringsprocessen (jfr persikor, päron ...). De flesta använder dem ju till ngt sött i alla fall.
    Jo, jag tror nog mest på den andra orsaken, att folk använder dom mest till söta desserter. För andra konserver (majs och sånt) kan man ju göra utan socker?
  • _koko_

nenne - eftersom det är du som skriver får jag genast en MASSA snuskiga associationer så förklara genast vad maken gjorde med ficklampan!

• Lapinette

kokisen - jag har fått en lyxvförpackning Trombyl!

Om du kan (vet hur svårt det är) så försök att slappna av och låt det gå några månader. Jag skulle nog inte slänga mig in i IVF-svängen om det absolut inte var nödvändigt. Du mår väl bättre nu (inte lika smärtsamt)?

• Liten med Mindre

Ajaj - conny-killen. Inte trilla i trappen.

Mindre gillar att sätta tänderna i badkarskanten, eller gnissla dem och det känns inte alls bra. Ska man ha bettskena till så små eller?

Telis - jag har inga körsbär, men gott om frusna plommon om du vill göra plommonclafoutis? Vet att det inte är som körsbär, men i alla fall stenfrukt...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!