• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • MSW

Håller på att läsa i kapp, men måste "lägga mig i" thailand diskussionen.. Har varit där 2x4 veckor.. Första gången var vi 3 av 4 veckor i Bangkok och gick på shoppingcenter efter shoppingcenter med Chatuchak weekendmarket som absolut högsta höjdpunkt.. Vi var även på ett litet hotell neråt landet precis vid havet som vi fick tips om av maken släkting som bodde i bangkok då, där var inga turister och hotell ägarna pratade knappt engelska..

Senast vi var där var vi i HuaHin, bangkok och på Koh Chang, men då var jag relativt nygravid och oroligare än första gången.. Men jag tyckte bättre om bangkok första gången (men då hade vi juh släktingarna där också..) Men vi trvides jättebra i HuaHin! Koh chang var juh värdlens paradis, men inte mycket att hitta på förutom att sola och slappa (vilket inte är fel......... )

• fru AM

Oms: denna körsbärsdiskussion är jag ständigt beredd att fortsätta Det är nog KONSERVERADE körsbär som är svårt att hitta, körsbär inlagda i rom är relativt enkelt ... men de smakar inte så mycket körsbär tycker jag, mer just rom ...

Allra helst skulle jag vilja hitta FRYSTA körsbär på ett enkelt sätt. Utan socker.Tror nämligen att det skulle vara vansinnigt gott i en det grytor ... JA, Telis, du läste rätt: Körsbär i mat!!!

• fru AM

Äsch vad trött jag är på att ligga ner ...! Får väl liggsår framåt eftermiddagen. Samtidigt vågar jag inte sitta eller trava omkring för jag tror det kommer sippra lite fostervatten (vilket tydligen är normalt men läskigt). Och TV-tablån är skit

• Page

AM, jag hänger på! vad menas med konserverade körsbär? Jag kan ha tänkt på helt andra körsbär. Jag menade såna som ligger i nån variant av sockerlag, i en glasburk. Frysta körsbär har jag aldrig sett.

Åh, jag vill också säga mitt om frukt i mat. Bläääää!!!! Hahaha, snarare är det så att jag tycker inte om tanken om frukt i mat, när jag väl har ätit maträtter som innehåller frukt har jag tyckt om det (förutom pizza med banan och ananas, urrk). Det är likadant med curry. Jag tycker om curry, men jag tycker att alla recept med curry låter äckliga! Konstigt, eller hur?!

• Page

AM, ligg still! Det tar en bra stund att utveckla liggsår! Jag vet!

• Page

Ha! Nu kommer jag att berätta något negativt igen. Håll i er för nu är det gnäll på gång!!

Besöksförbudet som mammas man hade fått, har blivit hävt! Han fick förbudet eftersom han hade slagit mamma (hon anmälde dock inte då), klippt sönder hennes underkläder och folkdräkter (mammas jobb) för över 100 000 tusen kronor, och hotat henne. Eftersom hon har sitt kontor och syrum i huset fick han flytta ut. Han äger 9 lägenheter, och har sin mamma och dotter i stan, medan mamma har ingen släkt i Norge, så jag tycker att det är naturligt att det är han som ska flytta (tills bodelningen är klar)eftersom han har betett sig som ett svin.

Jag fattar inte hur det är möjligt att de häver besöksförbudet! Ska han skada henne riktigt allvarligt för att de ska förstå?

• Liten med Mindre

MrsB - skulle inte Malte kunna få typ mild yoghurt. Lätt att svälja, ger lite variation och innehåller bra baciller som väl lillkillen kan behöva. Mindre gillade den rakt av, köpte småburkar med naturell mild yoghurt. Säkert dyrare än kartong, men jag tror den var fetare än kartong-yoghurten, vilket är en viktigt faktor för oss.

Eller sempers magdroppar som väl också har lactobaciller? Eller A-fil eller nåt sånt.

• Page

Usch, det kommer inte vara speciellt trevligt att vara i deras hus, med honom smygandes på undervåningen, men så länge jag är där vågar han förhoppningsvis inte göra något. Jag blir så arg vid tanken på att mamma måste flytta från huset (hon vågar inte bo kvar) som hon har skapat och skithögen får vara kvar!

• fru AM

Page: vilken skandal med hävt besöksförbud! Är det för att han är norsk och hon inte ...?

Konserverade körsbär: i konservburk. i sockerlag. Är de i glasburk ser jag dem som inlagda (ofta i något liköraktigt). (Känns inte som om körsbärsfrågan har samma dignitet som din mammas problem dock så vi kan släppa körsbären)

• Page

Jag har ingen aning AM! Hon har norskt medborgarskap. Men skandal är det!! Funderar på vem man kan skriva ett argt brev till!!

Fast körsbären är rätt intressanta tycker jag! Kolla upp de inlagda igen (om du orkar), för de jag tänker på är i sockerlag. Fast jag tycker mer att det blir som kompott,

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!