• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

Mrs B-om det blir tråddejt innan nyårsafton så kan jag antagligen .
    Provar fortfarande att inboxa dig men verkar inte fungera med signaturen

• Fru E

Ahhh men då provar jag igen

Page-så kan det nog vara, min mamma gick bort i leukemi så vet lite om det

• Page

Mrs B, visst blir man nästan lite förvånad när man inte får jobb som man är som klippt och skuren för? Jag brukar då undra vem det var som fick jobbet...

• Mrs  B

Page
    Javisst undrar man.....
    Jag var ju klippt och skuren för det jobbet.

• Fru E

Grrrrrr det funkar inte med Mrs_B heller, har snart provat det mesta men får alltid fel.....eller är det jag som är för ny på det här

Page-ja det gick snabbt när diagnosen kom men nu är det 5 år sen hon gick bort

• Mrs  B

EA
    Oj, vad jobbigt med din mamma. Skickar en stor kram!!!!!!!!!
    Hur går det med inboxen?????????

• fru AM
    Page skrev 2008-11-19 10:46:53 följande:
    Gällande min mammas skilsmässa så är hela grejen helt sjuk faktiskt. Nästan som i en film med misshandel, svartsjuka, dödshot och självklart hot om ekonomiska aspekter. Vansinnigt!!!
    Glömde att kommentera det ... men VAD HEMSKT och JOBBIGT! Har en kompis som befinner sig i liknande sits. Bra att du åker och stöttar henne - känns bätre för henne och för dig!

Angående FVP:svaret - man kunde välja en mer utförlig analys också och det skulle ta tre veckor ....
  • Fru E

Mrs B-det går inget bra med inboxen får bara upp att det inte finns någon signatur med Mrs B eller Mrs_B väldigt skumt

Ja det blev en rejäl chock när det gick så snabbt (8 månader) när min mamma gick bort eftersom det började med oskyldiga febertoppar.Trodde alltid att hon skulle vara med när vi gifte oss, fick barn etc....

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!