• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Oms

fru AM skrev 2008-11-18 15:50:57 följande:

Jag var på en otroligt fin luciakonsert för några år sedan i Oscarskyrkan. Det beror ju ganska mycket på vilken kör som "uppträder" och under vems ledning men det verkade som om dessa brukade vara i Oscars
    De är inte kvar där det var en fantastisk kör som sjung där (jag har en skiva m dem - helt otroligt duktiga), vi gick på den varje lucia men förra året så var det andra som var där och detta beror på att kören inte tillhörde församlingen utan de hade brutit sig ut då de ville turnera runt och församlignen sa nej till det. när sen körledaren fick cancer/stroke ngt sånt och var borta i ngt år så passade Oscars församling på att avsluta samarbetet tyvärr...
  • Lapinette

Oms - vad trist! Vet du något annat ställe som är bra?

• Oms
    Lapinette skrev 2008-11-18 15:09:19 följande:
    OT - svärmor kommer hit över Lucia och jag skulle vilja gå på en luciakonsert med henne. Har ni några bra tips?
    Vil du var på ett litet mysigt ställe men med jättefina röster så kan du komma o titta på min stora dotters framförande tillsammans m dam och kammarkören - det e jättefint!
  • Liten med Mindre

Vi var på Luciakonsert i Jakobskyrkan förra året, säkert på Omsans rekommendation. Bra men trångt var det.

En bild på en tragikomiska tårt-skapelsen finns i mitt galleri ett litet tag.

• Lapinette

Liten - ja, den var inte vacker! Är det pepparkaksgubbar som står på toppen ?

• Fru E

Liten-tårtan var speciell iaf, säkert ingen som har en likadan

• Fru E

Page-skönt att J verkar må bättre, vad är det han har för sjukdom (behöver inte berätta om du inte vill)?

Sweetstreet-verkar vara ett hektiskt liv du lever, var rädd om er bara

• Oms

läser i kapp o kommenterar i otakt

frutk i mat ÄR gott! jag är inte komplicerad alls när det kommer till mat, så länge det är enkla okomplicerade rätter m bra råvaror så är jag nöjd, dock har jag en förkärlek för just banan i mat - älskar verklgien banan! däremot gillar jag inte sushi, gravad lax, musslor etc etc det känns inte som riktig mat i mina ögon...

• Mrs  B

Hej hopp!!!!

Sjukstugan rappoterar att det börjar bli bättre här.
    Så skönt!

Maken ska till apoteket och hämta ut Brikanyl till Malte och köpa något för min troliga magkatarr, så sen ska vi väl bli helt bra hoppas jag.
    Tyvärr spyr Malte fortfarande men inte i de mängder som han gjort innan.

Piggelin
    Tack för tippset!!!!
    Ringarna är nu inhandlade.

• Lapinette

Mrs B - låter verkligen jobbigt! Krya på er!

Page - glömde kommentera förut (hur kunde jag!!!). Så skönt att J's värden såg bättre ut. Hoppas verkligen att det nu vänder för er.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!