• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

Åh varför är det så vråldålig tv just i dag när jag BEHÖVER förströelsen!!!?

• Telemarkgrrl

Men AM, det är ju jus
    fru AM skrev 2008-11-18 20:25:16 följande:

jag tycker om korv och jag tycker om tårta - men är korvtårta gott? Ska testa!
    Men AM, det är ju just därför jag inte gillar frukt i mat! Frukt är gott - ja. Mat är gott - ja. Men är frukt i mat gott? Svar nej.
  • viktualia

jag har gjort egen pepparkaksglass... men det finns alltså att köpa?!?! hm...

.... .men Vickan kanske INTE ska lägga på sig alla kilon hon plockat av sig.. så.. njaaa

Däremot lackar det ju mot glöggtider! Tjoho!!!

• Telemarkgrrl

Var tvungen att kolla in tv-tablån bara för det och såg att Discovery nu visar Vomit Island. Excuse me?! Sen var det visst bara Jakt och Fiske och K-G Bergström för hela slanten.

• fru AM

Om jag ska vara helt ärlig, Telis, så är jag inte heller ngt stort fan av frukt i mat. Men just aprikoser i vissa orientaliska rätter och äpplen i något med curry är faktiskt gott. Men det allra,allra äckligaste måste ju vara fläskfilé i ugn med curry, gräddsås, ost över och så bananer bland filébitarna. Adjö, åttiotal kom aldrig mer igen!Thumbs Down 2

• fru AM

Återstår Äntligen hemma och såsmåningom Desperate Housewives som jag inte gillar längre. Ska kanske koka min blåbärsglögg och dansa runt en imaginär gran stället.

• BrudSommar2006

Bakad äggkräm, njae, det låter inget vidare.

AM, har hört att det inte alls ska vara så farligt med den där nålen imorgon, det går säkert jättebra ska du se! Lånar gärna Livias badverktyg vid tillfälle och testar, eller så köper vi bara helt enkelt och litar på Livas goda smak! Tänk, nu får ni definitivt reda på vad det blir också, vad spännande!

• Telemarkgrrl

Brrr, jag får kväljningar.

Minst lika äckligt låter nån hamburgare som min man fylleåt när han bodde i Göteborg med bananer och currydressing med jordnötter.

• fru AM

Snacka om desperat hemmafru - nu började jag surfa efter den dyrast tänkbara skötväskan jag kan få tag i i den här hålan ... HAr lovat mig en sån om allt går bra med fvp, bebis, förlossning och allt. Hittills har jag bara kommit upp i 2200 för en gucci diaper bag ... men skam den som ger sig

• Piggelin1

Ingen Piggis eller Amanda på TV! Ev skymtade min kompis förbi en halv sekund eller så, men det var det enda
    Däremot blev jag sugen på maten som killen lagade - pilgrimsmusslor med jordärtskockskräm & sen chili-vitlöks- & limemarinerad tonfisk med färskpotatissallad. Precis min smak Den äldre mannen var idel entusiastisk, men tjejerna var skeptiska - trökmånsar! ...sen att killen ser bra ut, enligt mig - det gör ju inte saken sämre! Mannen min var inne på jobbet en sväng i eftermiddags & såg honom där Hmmm, hur har jag kunnat missa honom, jag har ju suttit i samma byggnad förr?!

Gosnosen & AM - håller tummarna imorgon bitti!

MrsB - jag kollade in på babyplaskets webshop
    www.malcad.com/magplasket_ver2/1_Admin_magplasket/webshop/
    Kolla på Cherek-ringar. Tror att det var en mindre variant av dem som vi använde på babysimmet, funkar kanon de med! Amanda stortrivdes i dem!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!