• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

Angående frukt i mate-ananas, äpple och banan kan fungera i rätt rätter tex med curry. Brukar göra kassler i ugn med tomatsås och ananas, mums!

• Fru E

Hmmmm-man kanske skulle lyckas BLI på smällen innan man tittar på skötväskor

• viktualia

EA&MJ skrev 2008-11-18 21:09:55 följande:

Hmmmm-man kanske skulle lyckas BLI på smällen innan man tittar på skötväskor
    Fniss fniss... äsch.. väskor är alltid intressant...
  • Fru E

Du har iofs en poäng där Vickan, man måste ju vara uppdaterad med senaste modet så man inte släpar hopplöst efter hihi

• muggles

Håller tummarna kl 08.20 + 08.30 då!!!

Nenne: men VAFFAN! Trippelgroumpf

• _koko_

telisgumman - det är lugnt, speciellt eftersom mensen inte kommit ännu... trodde verkligen att den gjort det i morse, men sen dess har det bara varit blodblandade flytningar. Men eftersom jag skrivit det nu kommer den i morgon ska ni se. Inget som inte hänt förr.

Men ju mer jag tänker på det, desto konstigare är det att nenne fått mens! Det är ju alldeles för tidigt!

i morgon bitti hålls även mina tummar o tår för am och gosnosen!

nu ska jag sova.

• Fru E

då håller vi tummarna lite till Koko

Gonatt på er!

• Page

Så där ja...datorn är fixad. Usch, aldrig mer Vista!!

Jag är alldeles för lat för att läsa igenom 100 sidor, men när jag var-femte- sida- skummade lyckades jag förstå att det inte gått vägen för varken Lappis eller Frejis! Skit också!! Dubbelskit att tanten verkar ha hittat Nenne också!

På Coop Extra i Pageholm finns konserverade körsbär året runt. De finns på hyllan bland komagesoppan och vinbladsdolmarna. Jag kan fylla en resväska när jag besöker huvudstaden nästa gång. Ni hittar mig då på centralstationen, bredvid Nennes torsk (OBS! SKÄMT)krängades körsbärskompott. Kom och köööööp!!!!!

Jo, J var på läkarundersökning i måndags och det ser bra ut. Cancermässigt alltså. I och med stamcellsbytet har han 50 procents chans att bli helt frisk. Läkaren tyckte att vi kunde börja leva ett normalt liv igen och träffa lite folk. Skönt!

Upptäckte i dag att jag får en skrämmande liten utbetalning från a-kassan den här månaden. Usch, jag tror att min arbetsförnedringstant skvallrade om att jag har varit stygg och inte sökt jobb. Nästa gång vi hörs måste jag påminna mig själv om SPELETS regler och ljuga. Det blev förresten inget möte mellan mig och min "tant" i fredags. Hon sköt upp tiden till den 4:e december. Suck, och jag som hoppades så på att hon skulle lösa mina problem, och hjälpa mig komma fram till vad jag vill bli, och vilket arbete som passar mig bäst.

Ska till Norge några dagar (till min "tant". Om du ser det här så lovar jag att söka arbete 8 timmar om dagen från Norge. Vem vet, jag kanske söker ett arbete i Norge också!) och hjälpa min mamma. Hon håller på att gå igenom en skilsmässa från helvetet, så jag tänkte hålla henne i handen en stund.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!