• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • sweetstreet

Å nEEEEEEEJ!!!
    Gick in för att kolla BIMarna och vad ser jag. koko och Nenne JÄTTEBAMSEKRAMARNA TILL ER BÅDA!!!!!!!

Har inga ord just nu.
    Känner ig jätteledsen och ARG å era vägnar. Det skulle ju FUNGERA NUUUU!
    Faan!

• sweetstreet

Page,
    skönt att J verkar må bra!
    Men sorgligt med din mammas skilsmässa. Skönt att du kan stötta.
    Och vad beträffar AF så säger jag abra : lägg ner skiten! Jag blir sur bara jag tänker på det stället!!!!!!! Aaaaargh! När jag var arbestlös gjorde de inte ett skit!!!!!!!!! Min handläggare hade NOLL koll på min utbildning eller vilka typer av karriärvägar man kunde göra som forskare. Vad faan! JAG kunde fasiken skött hans jobb bättre!!!!
    My God! Ska inte sådana vidareutbilda sig så de kan hålla sig ajour med vad som händer i samhället. Så att de kan hjälpa olika yrkesgrupper när de blir av med sina jobb!
    Näe, jag tycker att det känns som STORT SLÖSERI med Skattemedel! Fast det kasnke bara är ett sätt att hålle några till med jobb.... Att bli handläggare på AF istället för att vara arbetslös.

Jaja, trist. Det värsta var nog ändå inte inkompetensen utan arrogansen man möttes av! Och känslan av att man var en brottsling eller så, Att de liksom bara "visste" att man var en ful fisk som självklart fuskade!!!!! Heerregud! Som om man inte ville något hellre än att få tag på ett jobb! Näe, jag gillade INTE AF! och ärloigt talat kule jag gärna vilja se ngn statistik över hur många jobb de egentligen förmedlar på det där stället. De flesta jag känner som fått jobb har faktiskt fått det via kontakter. Egna kontakter. Eller headhunting eller liknande. Det är typ...ingen som jag vet som fått jobb via AF.
    Så vad är effektiviteten då???????????
    Jobb per AF-anställd???? Hm?

Näe nu MÅSTE jag lägga mig.
    Ögonen håller på o klistrar ihop och det är en lång dag imorgon, Igen.
    Hm....

Kramar igen till er alla som behöver kramar!!!!!!

• _koko_

Det blev precis som jag trodde, nu är mensen här. Känns rätt ok, jag hade min deppdag igår.

Däremot känner jag mig lite stressad, varje gång mensen kommer får ju endon en chans att växa och komma tillbaka...

Men nu ska jag åka till jobbet, ville bara rapportera så ni slapp sitta o hoppas.

• Liten med Mindre

Ojoj, mycket att läsa när man är borta en em.

Oms, vet inte om ni får plats, men annars är Linguini trevligt och prisvärt. Frejgatan. info.aos.se/sajter/linguini/2.html

Italienskt dock...och nästan bara pasta. *slurp*

Annars är väl Helens krog ett sånt där ställe som många sällskap går till eftersom man får mycket mat för pengarna. Har aldrig varit där.

Själv kommer jag aldrig igen sätta min fot på italienaren på Nyborgatan. Fick usel service, dåligt vin och mat med broskbitar i när vi var där en gång. Liksom Gondolen går bort så länge jag får betala själv. Vattnet strilade in genom lampetterna i taket, och brandlarmet gick pga detta under varmrätten. Och inte minsta lilla ursäkt eller "vi bjuder på kaffe" fick vi. Och jag var för blyg för att kräva ersättning.

För övrigt - sprang hem från gymmet igår (fick lov att jobba), och hann precis till vällingen och nattning av lillsnorpis. Så nu måste jag bara hålla mig till lördag morgon. Gulp!

• Liten med Mindre

Ska nog passa på att shoppa kläder i em. Några tips på var jag hittar vardagsfina kjolar/klännignar/tights? Har noll koll på allt som inte är HM. Åhléns City ligger bra till...

• Fru E

Liten-Åhlens brukar ha mycket snyggt!
    Hittar ju inte i Stockholm utan bara i Skåne

• Fru E

Esprit är med en bra butik som har lite stil till både vardag och fest

• Lapinette

Liten - Om du går till Åhléns så finner du ju lite av varje (alla slags märken). Annars gillar jag bortre ändan av Gallerian som har både Mexx och Esprit.

gosnosen och AM - håller tummarna för er båda!!!

kokisen - skit och f*n att det var tanten. Det lät hoppfullt när du skrev att den stannat upp.

nenne - hur mår du gumman? Är du nere i det stooora, mörka hålet? Ska jag komma ned och hjälpa dig upp?

Gällande körsbär så väcker det minnen till vår bröllopstårta där vår konditor letade febrilt efter inlagda körsbär i rom (har jag för mig). Hon hittade tillslut ! och vi fick vår moderna och sååå otroligt goda variant på Schwarzwald.

• Liten med Mindre

Vår bröllopstårta var nästan komiskt tragiskt ful... Jag var godtrogen nog att tro att kocken skulle kunna göra någon annan form av tårta än de vi faktiskt såg bilder på.

Den blev inte den tjusiga skapelse jag drömt om. Men den såg i alla fall speciell och hemgjord ut. Minns inte vad den smakade. Och de var så kvicka med att ställa in resterna i kylen att alla trodde tårtan var slut. Därför hämtade vi inte heller det som faktiskt fanns kvar, och som vi betalt extra för, dagen efter. *mutter mutter och så några fula ord*

Vaddå bitter - jag? Alla får vi väl chansen att äta vår egen bröllopstårta fler gånger???

• Lapinette

Liten - ni får fira er bröllopsdag med att beställa en extra fin tårta så ni får er bröllopstårta. Kanske inte riktigt samma sak. Tårtan var faktiskt det problem som löste sig sist av allt i bröllopsplanerandet. Ringde runt till flera ställen, provsmakade här och där men tillslut blev den verkligen superlyckad. En kompis tipsade mig om ett litet nyöppnat chokladställe i förorten där jag då bodde. Supertrevliga tjejer som hade det som verkligen fixade i ordning en otroligt snygg och god Schwarzwald. Varför just Schwarzwald kanske ni undrar? Jo, makens släkt bor på gränsen till Tyskland och det blir alltid Schwarzwald när vi är där för det är makens favorittårta. Nu pratar vi om den äkta varan och inte den man gör här i Sverige som mestadels består av grädde.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!