• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Telemarkgrrl

AM och gosnosen, tummarna kommer att hållas stenhårt imorgon bitti!!

• viktualia

Telestubben - har du kollat med grönsakshandlarna i Östermalmshallen eller Hötorgshallen? Eller varför inte bland stånden på Hötorget?

• start september

Håller tummarna för Gosnosen och AM imorgon!

Jag tog både barnalbyl och progesteron med lilla tjejen och denna gång gick det ju vägen. Jag vet ju inte om det var dessa substanser som gjorde tricket eller om det var slumpen (eller att mina tidiga MF inte varit livsdugliga av anna orsak). Tacksam är jag iallafall och ska ta en diskussion med den doktor som skrivit ut progesteron och tipsat om albylen inför de nya försöken.

Dosen på barnalbylen var en kvart två ggr i veckan som Lapinette skrev vill jag minnas, men jag vet flera som hört en tredjedel. De sprätte över allt när man delade dem (halvera är enkelt, kvarten är svår att få till), stor kökskniv var inte bästa redskapet.

Tack för alla sömntips! Jag samlar kraft till att göra något!

• fru AM

Tack för alla tummar! Puss på er! (Har ägnat de senaste veckorna åt att fundera på risken med provet och vad vi gör vid ett ev dåligt svar ... Men nu i eftermiddags slog det mig plötsligt hur obehagligt själva provet måste vara. Den där nålen ... USCH)

Telis: detta med körsbär är ett problem året om tycker jag. JAg älskar körsbär men får bara tag på konserverade, ibland - om jag har tur på någon reapall på T-jarlen (i T-banan Östermalmstorg), annars kan det som Vickan så klokt föreslog finnas på Hallen (Ö-malms) - Hötorgshallen har jag ju inte testat - där kan det ju finnas! Jag tror att det var Page som skrev att hon brukar hitta det på Coop. Det har jag aldrig gjort ... Men det kanske bara är på Coop i "Page-holm"

Vad ska du ha de små godingarna till undrar jag ju nu nyfiket ...?

• fru AM

Telis: Har nu googlat på "konserverade körsbär" och kan konstatera att halva Sveriges hobbykockselit är eller har varit på jakt ... Det något luddiga svaret "invandrarbutiker" är tydligen lösningen på problemet ...

Werners Gourmetservice säljer styckfrysta urkärnade körsbär men för hushållsbruk blir det kanske lite dyrt (det LÄT dyrt att skicka efter dem från Skara)

Känner att jag nu fullständigt snöat in på ämnet - det är förmodligen för att slippa tänka på ... det där andra. Maken har typiskt nog dragit iväg för att fixa det sista med jobbsajtlanseringen.

Kram och gokväll!

• Telemarkgrrl

AM, jag ska göra körsbärsclafoutis.

• Telemarkgrrl

Vill helst inte trava runt halva stan och leta utan hade hoppats på ett bra tips. På min Coop finns det definitivt inte tyvärr. Men ska göra ett försök med Östermalmshallen, det är ju inte SÅ jobbigt att gå dit.

• fru AM

Har du ingen "Invandraraffär" där du bor? (Konstigt ord förresten - visste inte att man kunde köpa dem ... )

• fru AM

clafoutis - nu har jag lärt mig något nytt! Någon typ av bakad äggkräm som ser ut som paj verkar det vara ...

• Telemarkgrrl

Njäe, jag bor inte precis i något invandrartätt område. Men det ordnar sig nog, antingen finns det på Hallen eller också blir det ingen körsbärsclafoutis, det är ingen katastrof.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!