• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • _koko_

lappis - Vi åker i början på januari. Vilket betyder att vi måste få ändan ur och hepatit-vaccinera oss snart.

• Lapinette

Maken är själv säljare så han tycker man ska och kan förhandla om alla priser. Han får alltid till fri hemkörning eller en extra vas när vi köper möbler t ex.

• Lapinette

Åhhhh vad härligt! Funderade också på varmt land men över nyår men fy sjutton vad dyrt det var. Ville inte behöva ta 2 veckors semester och sen åter igen bara ha 2 veckor i sommar.

• Telemarkgrrl

Nej, fast progesteron är ju också receptbelagt, och det borde väl vara det pga någon anledning? Har ingen aning om vilken dock.

Neeej, jag skulle ju sluta tjata. Nu är det bäst jag loggar ut, jag är ju tvångsmässigt tvungen att tjata om detta tydligen.

Urban är förresten en väldigt trevlig prick.

• Fru E

Koko-vi vaccinerade oss på "drop-in" tog inte mer än 5 minuter men då hade jag redan tagit alla mina doser sen innan så var bara maken min som behövde spruta

• Lapinette

koko - har sån info sparad i min IVF-mapp. Denna ligger under namnet Barnalbyl.

• fru AM

Koo: Det gör inte ont med den lasern hon använder. Börjar undra om det inte är samma grej fast med olika namn? Den följer det mörka pigmentet ner i hårsäcken och bränner ihjäl den. Det sticker till litelite grann - men går över snabbt.

• Lapinette

Sorry, återigen slänger jag ur mig saker utan att tänka till punkt ... FALUN!!!

• fru AM

KOKO: Mitt sista inlägg om hårborttagning (börjar känna mig som en tjatig alkis i hörnet ):
    Ett tips är att gå in här på BT-s sökfunktion och söka i forumet på tips om bra ställen att köra hårborttagning på. Sök på Hårborttagning och Stockholm. (Hittade tyvärr nu en del negativa omdömen om min laserttant ...)

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!