• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

koko - vart ska du? (det kanske står men det är inte lätt att försöka komma ikapp här!)

• Telemarkgrrl

Trombyl är det man ska ta. Som en fjärdedels eller tredjedels Albyl.

• _koko_

EA - Phuket är ju faktiskt ganska bisarrt. Prostitution, barnfamiljer, köpcentrum, indiska skräddare osv i en enda stor röra... Har inte varit på koh lanta, men gissar att det är betydligt mysigare.

BS - Tycker det är så roligt att läsa om Iris och hur hon pratar! "Lek och Plast", förresten!

• Lapinette

Ni som är intresserade av barnalbyl. Här hittade jag i mina gömmor.

Barnalbyl (Albyl Minor) innehåller 250 mg Acetylsalicylsyra, alltså betydligt mer än de Trombyl som ibland skrivs ut av läkare för detta syfte. (Det brukar väl vara Trombyl 75 mg som de skriver ut, t ex på IVF-kliniken i Falun.) Om man tar 1/3 barnalbyl (hur man nu skall lyckas dela den i 1/3...) så blir det 83 mg, alltså ganska nära 75 mg. Men, som andra redan har skrivit, jag (som gör/har gjort IVF) skulle aldrig ta det själv utan att fråga läkare först. Om det var aktuellt skulle jag nog som några ha föreslagit be att få göra ett test där man ser om jag behöver blodförtunnande. (Annars kanske det gör mer skada än nytta?)

• fru AM
    _koko_ skrev 2008-11-18 13:39:01 följande:
    AM - Var gick du och lasrade mustaschen? Tänkte ev göra ett nytt försök med min bikinilinje nästa år och vill ha rekommendationer, förra stället jag gick till lurade av mig mycket pengar...
    La Vida Laser på Styrmansgatan - hon är rätt speciell hon som jobbar där - men det verkar funka ...
  • Lapinette

Telis - men det förutsätter ju att någon läkare skriver ut Trombyl annars får man hålla tillgodo med barnalbyl.

• Telemarkgrrl

Alltså, Trombyl är samma sak som Barn-Albyl men innehåller bara en tredjedels/fjärdedels så mycket acetylsalisylsyra.

Förlåt att jag är så svamlig.

• Telemarkgrrl

Lappis, ja, jag bara menar att Trombyl inte är någon undermedicin. Man kan lika gärna ta Albyl (fast inte en hel alltså).

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!