• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

Tellis-ahhhhhh
    Använder man det sen alla månader alltså i alla fall tills man är gravid?
    Är frustrerande om det kan ställa till cykeln ännu mer som du beskrev Lappis....

Vill ju helst inte ställa till cykeln mer än nödvändigt men vore najs att få bort spottings:arna (konstigt ord)......

• Fru E

Är lite velig över att prova saker utan att veta vad de gör med cykeln, kanske skulle prata med fabror gyn först.....problemet är att han inte har telefontid (eller jag har inte hittat nån i alla fall)

• fru AM

Helt OT: Mitt ex - sonens pappa - råkade igår avslöja att han nätdejtar på match.com ... Så jag kunde nu inte låta bli att leta upp honom där (sökte på män i precis hans ålder). Tror ni inte karln har lagt in en bild som är sååå gammal. Den är från två år innan vi träffades - alltså 13 år gammal. Lite falsk marknadsföring. Dessutom står han på en segelbåt (vilket han aldrig gör annars och har lååångt hår vilket han inte haft sedan dess ...) Hysteriskt kul.

• Lapinette

EA - normalt tar man Crinonen i två veckor efter en IVF. Det är inte påvisat att det förbättrar chanserna men samtidigt motvisare den inte det heller. Den ska göra "miljön" lite gosigare och trevligare för embryot. Sen har olika kliniker olika doser, där jag går tar man den 2 ggr per dag medan andra har 1 respektive 3 ggr/dag.

Det negativa med Crinonet är att man känner sig gravid dvs symptomen man har kan vara fejk. Sen så bygger den upp livmoderväggarna så åtminstone jag får sjuka blödningar (stora klumpar, niagrafallsliknande mens) efteråt.

• Lapinette

AM - tror han inte att det kommer fram så småningom eller är han bara där för att chatta med andra tjejer?

• Telemarkgrrl

EA, man får progesteron (progesteron är substansen, Crinone är ett av märkena) efter IVF och FET som ett extra stöd för att ägget ska fastna. Man kan ju prova ett par månader i en naturlig cykel eftersom progesteron finns naturligt i kroppen och inte är farligt men har det inte funkat då så är det kanske ingen idé att fortsätta. Vad jag vet så är det väl inte vetenskapligt bevisat att det funkar utan något som IVF-klinikerna lägger till utifall att.

• fru AM

Lappis: Jag tror att han anser att han ser ut likandan fortfarande och lever ett fartfyllt (seglings)liv. Lite i det blå ... Tja - träffar han dem (vilket jag vet är hans syfte) så ser de ju direkt att det var ett gammalt foto.

• Fru E

Lappis-oki då kanske man inte ska ta den utan att ha fått den av fabror gyn...........om det inte hänt något på vår front ínnan nyår tänkte jag boka en tid hos honom för att kolla min ÄL så att allt är bra, kan passa på att fråga om spottingsen då med om det minskar chanserna på något sätt.

• fru AM

Har förövrigt hört att man egentligen bör lägga till 5-8 år på sin ålder när någon frågar. Då tycker de att man ser så välbevarad ut. Bätre det än att säga fem årt mindre (eller mer) - då ser man ju rätt sliten ut ... Ska nog tipsa exet ...

• Lapinette

EA - hur länge har ni försökt och hur gammal är du?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!