• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • _koko_

En sån här tänkte vi köpa med till thailand:
    www.lekmer.se/leksaker/Flythj%E4lpmedel/Swimpy%2C_badstol%2C_small_0-1_%E5r%2C_0-11_kg

Självklart kan man inte lämna barnet i den, men vänner till oss hade en sån i italien i somras till deras lite äldre dotter och hon älskade den!

• FruCicci

MrsB, ja vi tittar på samma! Sååååå himla bra! Jag har fått en om ännu bättre syn på det hela! Helt fantastiskt.

BS, ja jag vill gärna ha 3 barn. Får jag bestämma så skaffar vi ett till inom 2 år, innan jag blir tanta på riktigt. Maken som är 40 känner kanske inte riktigt lika mycket för det som jag, men jag vet vem som får som hon vill i slutändan
    Jag vill ha en stor familj.

• Mrs  B

cicci
    javisst är det intressant!!!!!!!!!!

Då kanske vi kan skaffa nr 3 samtidigt?????????
    (nr 4 fö mig...)

• Fru E

Koko-ska ni till Thailand? Va trevligt
    Vi vill tillbaka med men är svårt att planera när man bakar barn eftersom man inte vet i vilken månad man kommer att vara i. Vi gifte oss på Koh Lanta i februari i år och vill gärna tillbaka dit och till Bangkok men det får nog vänta

Hoppet är väl det sista som överger en men som sagt hoppas inte för mycket på mig, själv tror jag att tanten kommer att j-vlas riktigt med mig denna månaden

• FruCicci

MrsB - ja det kanske blir samtidigt, och tänk om tråden lever då med

• FruCicci

Hoppas att man kan se detta från tv4 med ÄD igen, tänker på Telis som sitter o jobbar och missar det.
    Det var så bra!

• Fru E

Cicc-kan man inte se det på deras webtv kanske?

• Ore

Försvann mitt inlägg?

Jaja, Cityakuten först: Dr Pratt dog!!! Han satt i en ambulans som exploderade, han satt ifram och överlevde, men hade en dold skada, typ att käkbenet gått av och gjort hål i någon blodåder så blod läckte ut innanför huden och bildade en stor klump på halsen. De försökte fixa det, men hjärnan blev utan blod för länge. Och han låg där, fattade riskerna, och grät...

Grattis Moa på namnsdagen (tänkte också på det när jag hörde det på radion i morses)

BS: Skulle jag få mens idag, vilket inget i min mage tyder på dock, så skulle den komma på dag 29. Jag var helt inställd på en vanlig 25-dagars cykel... Vet inte om det är bra eller dåligt att det dröjer, men det återstår väl att se.

P-piller: Jag hade Mercilon, men pga migrän som jag misstänkte triggades av dem så bytte jag till trionetta. Båda funkade bara i övrigt. Fick kanske litet mer humörsvängningar med trionetta, fast det kan ha berott på stressigt i skolan också, fast jag hellre skyllde på p-pillret... Jag gick över till p-ring för att jag började glömma piller ibland, som jag var säker på att jag tagit. Dagarna "flöt ihop", angående det. Trodde inte att min cykel skulle bli så kaiko när jag slutade, just för att det är så låg hormondos...

Så jag är helt med på att stämma tanten, hon har ingett falska förhoppningar i och med att hon stämde så bra med min tidigare cykel förra gången, och nu bara driver med mig...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!