• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • _koko_

Cicci - Du är så söt som googlar!

Från FASS:
    "Graviditet
    Fall av maskulinisering av kvinnliga foster har beskrivits efter användning av noretisteronacetat under första hälften av graviditeten. Använd därför inte Primolut-Nor under graviditet annat än på bestämd ordination från läkare."

Så jag hoppas verkligen inte att folk som vill bli gravida använder det... Vet att JÅ nämnde gulkroppshormon (vilket det handlar om i det här fallet), och att man inte skulle ge det när man försökte bli gravid, men han förklarade inte varför.
    Crinone, däremot, som man får vid ivf, innehåller progesteron, vilket är det jag tror på. Men jag ska nog vänta en eller två månader till innan jag attackerar sjukvården igen. Och då blir det Odenplan, cicci!

• nennesjuttioåtta

oj då, ja då blir det inte primolut nor!

• Fru E

Ok, så då är det Crinone som man ska fråga efter när/om det blir aktuellt

• Telemarkgrrl

Nenne, fy f*n, vad ledsen jag blir. Jag hade så gärna tagit hand om tanten bara du hade sluppit. Stora stora kramar till dig och P!!

• Telemarkgrrl

koko, om du vill ha Crinone utan att tjata om recept så är det bara att du säger till. Jag har massor hemma och dessutom ett recept som jag inte har hämtat ut.

• Lapinette

AM - älskar också DSM och undrade när den skulle starta igen. Toppenonsdag med Greys och sen Dirty. Maken ska ut med en galen irländks (ljugande) kollega och ett tag funderade jag på och höra med en kompis om vi ska träffas men jag vill vara hemma till 21:00. Kan ju alltid skylla på sprutorna som ska tas 20:00.

• Lapinette

Jag har också ett helt gäng med Crinone hemma. Tror inte alla kartonger behöver användas men vi får väl se. Kanske är det bra att ha några undanstoppade inför FET?

• Izzie

Primolut-Nor använde jag för att skjuta på mensen i samband med bröllopsresan. Innehåller gulkroppshormon...

Snacka om att förvirringen var total när jag suttit och försökt läsa ikapp sen igår Svaren på inläggen kom ju före själva inläggget som svaren refererade till, så det har tagit en stund att få ihop det! Skönt att det är i ordning nu.

Jösses vad trist med alla j-kla tantbesök. Jag är så trött på att det ska vara så svårt.

Såg oxå inslaget med ÄD på "Efter tio". Intressant faktiskt. Funderar på hur jag själv skulle reagera om jag donerat ägg och sedan fick se barnet som det resulterade i... I mitt tyckte blir frågan mer och mer komplicerad ju mer jag tänker på den. Speciellt eftersom barnet sedan kan söka upp äggdonatorn som vuxen...

MSW - På babysimmet där jag går säger personalen att det är jätteviktigt att poolen är väl uppvärmd (minns inte gradantalet, men det ska vara runt 30 grader tror jag). Bebisar har inte alls samma möjlighet att reglera sin kroppstemperatur som vi vuxna har och blir väldigt lätt nedkylda. Vi får ex inte komma in på den varma relaxavdelningen mer än max 10 min innan babysimspasset börjar och själva passet i vattnet får inte vara längre än 30 min pga nedkylningsrisken. Märker på Matilda att hon ofta hackar lite tänder mot slutet av passet, trots att hon inte är speciellt frusen av sig annars (har aldrig strumpor på sig inomhus tex). Så mitt råd är att vara lite försiktig. Några kollegor till mig som var på babysim på vårt stora badhus (jag håller till på relaxavdelningen på ett spa/gym) blev ofta sjuka när de varit där med sina bebisar.

Piggelin - Vad kul att ni kanske är med på "Halv åtta...". Jag ska spana efter dig! Gillar oxå det programmet och förra veckan var min fd kostrådgivare med. Hon har alltid verkar så himla duktig på att laga mat och håller ofta kvällskurser i att laga nyttig mat. Höll på att smälla av när jag insåg att hon verkade helt lost i köket Hon har nog en snäll make som lagar maten hemma, tror jag...

KUl att Amandas kalas blev lyckat! o tack för tipset om prinsess-boken! Den ska definitivt inhandlas framöver.

• nennesjuttioåtta

vågar man mixtra med Crinone bara så där? *fegis*

• Telemarkgrrl

Nenne, ja det är helt ofarligt med extra progesteron.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!