• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • FruCicci

Hoppsan, ja då ska ni nog inte ta den medicinen jag skrev om tidigare Jag läste om tjejer som tagit den fram till ÄL men det kanske inte var så att de ville bli gravida.... jag läste på olika forum, så jag kanske blandade ihop det.
    Det fanns många olika piller man kunde ta iaf för detta med spottings och det mest intressanta var faktiskt att det var MÅNGA som har spottings i samband med att de försöker få barn/bli gravida.
    Ska nog inte ge mig in i träsket o leta på internet, verkar inte så bra på det.

Nenne, iaf så var det precis så som du breskriver dina spottings nu, som jag hade nu sist när jag faktiskt blev gravid!
    Dag 12 rött, dag 13 brunt och dag 14 ingenting, sen testade jag på dag 19 el 20 och fick ett fint PLUSS, så än är det inte kört!

Det hade iaf gått kanon bra på dagis idag och han satt tom still på samlingen (istället för att strosa runt och leka).
    Allt känns så mycket bättre nu.
    Han ligger och sover nu min lille klimp, ute i ösregnet så klart. Frisk luft ska han ha!

I eftermiddag ska vi ut och grilla korv i Humlan till middag. Ska bli mysig. De har invigning av en isbana där och tjejerna o killarna från Stjärnor på Is ska uppträda, om det inte fortsätter regna, för då ville de inte åka med sina fina skridskor som tydligen kostar 6000 kr styck (snålisar).

Jag hinner inte kolla på tv nu för tiden. Nyheterna till middagen är nog det hela. Från 16.45 lagar man ju mat, sen ska Victor ha middag sen ska man leka med honom, sen ska man laga middag och äta tillsammans med maken, efter det städa undan och fixa välling, gröt etc till Victor, sen ska han badas och läggas. Phhuuu klockan 20 när han äntligen har somnat, då tar jag tag i allt annat o tittar max en timme på tv innan jag däckar Undrar hur det blir när man har 2 barn Kommer gå som en dans

• FruCicci

Lappis, om det var så - tidigt missfall, sä är det positivt inför IVFen. Ägget kommer antagligen fästa lättare då, kroppen kommer vilja ta emot det bättre.
    Gången innan jag blev gravid med Victor hade jag tidigt missfall och fick klumpar och massa blod o fruktansvärda mens smärtor.
    De brukar säga att har kroppen misst något så skriker den efter att få tillbaka det. Jag tror min kropp skrek efter en ny bebbe nu efter aborten, jag upplever att det gick förvånandsvärt fort att bli gravid igen o likaså Mrs B pojke som dog, efter det blev hon gravid igen pang bom.

• Fru E

Lappis-gjorde en undersökning i våras/somras för att kolla så allt var ok (han tittade på äggstockarna och runtomkring)och det såg bra ut men har inte tagit några andra tester än. När jag skulle gå därifrån så sa han att om vi inte lyckats inom 6 månader så fick jag gärna komma tillbaka så skulle han kolla min ÄL och makens simmar. En sävlig norrlänning e han så säger inte så mycket utan säger mest, sjooouuupp (inåtandats ja som norrlänningarna gärna gör )........men har inte tagit tag i det ännu, känns dumt att ränna dit när vi "bara" är på vårt 6:e försök vilket än så länge är inom normal tid. Men hade varit skönt att kolla så att man har ÄL som man ska...

• muggles

Nenne: har inte hunnit läsa på hela förm - här kommer en dubbelgroumppff!!! I övrigt Jag hoppas fortfarande åt dig men förstår om du inte orkar. Ååååååååååhhhhhhhhh, blir så ledsen när jag hör att du vill ge upp (jag förstår dig så väl)! Vill ge dig energi att försöka igen - de har ju inte hittat några fel! Det MÅSTE funka! Någon gång.... (men NÄR?! )

• muggles

Oms: ahha för några veckor sedan gick CA plötsligt på tisdagar men det kanske var tillfälligt? VAR det Neela som dog el? *nyfiken*
    Hur kommer det sig att Cerazette är starka - jag trodde de var minipiller? Trodde även att minipiller innebar minidos av hormoner?

AM: lycka-till-kram inför imorgon. Finns nog inget jag kan säga som får dig att sluta noja...

• Oms

ok tjejer nu behöver jag er hjälp (Sthlmare) OT OT OT OT!!!

min avdelning (grupp) ska gå ut o äta en avskedsmiddag tisdag nästa vecka och jag har på ngt lustigt vänster tagit på mig att boak ställe... vi hade tänkt oss att äta god mat 2-3 rätter m start ca 17.00 på restaturangen. vi är gärna på östermalm/vasastan då det förenklar för oss.

prisklass - ja jag tror att vi pratar ca 400/person o inte mer.

förslag? inte grekisk, libanesikt eller asiatiskt då det är det vi ätit de senaste gångerna.

bombadera mig!

• muggles

Jag kan rekommendera följande väldigt billiga badring till bebisar:
    www.malcad.com/magplasket_ver2/1_Admin_magplasket/webshop/item_show.php
    De hade sådana på babysimmet och så köpte vi med oss en som vi hade på Korsika och Moa älskade den! Det ger dem mer rörlighet än en sådan stol (vi provade sådan också men Moa tyckte bättre om ringen).

Aha så det var Pratt som dog! Tack...

Tack för namnsdagsgrattis - hade faktiskt inte koll på det förrän en arb.kamrat påpekade det. (Jag är dålig på att hålla ordning på namnsdagar). Tur att jag beställde nya leksaker från hikmet igår då!

• BrudSommar2006

Cicci, här ösregnar det, gör det det hos er också? Hoppas att det hinner sluta till framåt kvällen då för det där lät trevligt om än inte något som jag tror att Iris skulle vilja stå still och titta på.

Det är sista gången på makens kurs ikväll, skönt, det är så jobbigt att ha Iris själv hela kvällen med bad och läggning, det blir så många lyft hit och dit.

• fru AM

OMs: denna restaurang gillar jag: The Cuckoo Restaurant. Artillerigatan 56, Stockholm, 114 45
    De har ett separat rum en trappa upp för sällskap. Ev kan ni ordna med fix meny ...?
    De har god mat, bl a en gigantisk råraka med rom, cremefraiche och rödlök - stor som en pizza

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!