• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • _koko_

muggles - Tycker såna ringar verkar läskiga på så små barn, kan de inte slinka igenom liksom? Men priset var ju klart bättre!

Jag gillar saddle & sabre på tegnergatan, men det förutsätter att man gillar kött.

muggles - Jag skulle göra väldigt klart för chefen (gärna skriftligt) att ni är underbemannade och lista det som inte hinns med. Då har du gjort det du kan och har dessutom ryggen fri.

nenne - Hur ofta går du på toa just nu? Tror vår receptionist börjar undra vad jag håller på med(hon sitter precis vid toaletterna, vilket inte är lika otrevligt som det låter)... Man hoppas ju in i det sista, kanske har det slutat blöda?

• _koko_

EA - Glömde! Ja, vi ska till Thailand i januari, ska bli sjukt skönt! Har varit där 2 gånger förut, men inte dit vi ska nu. Bangkok är speciellt, känner inget behov av att åka tillbaka, men det är en rätt häftig och annorlunda storstad.

• Telemarkgrrl

Jätteäckligt? Råraka? Det måste väl ändå bara vara dom som inte vet vad det är?

• nennesjuttioåtta

Koko/Cicci
    hahaha jag vill inte se om det kommer mer så jag kniper för fullt här! Jag behöver inte muffa alls, för det kommer ut ändå.

• nennesjuttioåtta

herrejösses vilken blandning i samtalsämne just nu!

• Fru E

Koko-får man fråga vart ni ska?
    Ja Bangkok är lite speciellt, tyckte inte om staden alls när vi kom ner första dan men när vi kom dit andra gången (flög hem därifrån) så kändes den mer rätt eller vad man säger.....

• _koko_

Håller med, telis, råraka är ju nästan det godaste som finns! Fast jag gjorde blinier häromveckan, med löjrom, rödlök och gräddfil, nästan ett strå vassare tror jag...

Vilket påminner mig om ett annat restaurangtips - KGB (malmskillnadsgatan)!

• BrudSommar2006

Nenne, ja visst är en cykel jättelång! Supertrist när man måste vänta så länge varje gång innan man kan försöka igen.

Ska i alla fall inte tillbaka till den läkaren, jag tyckte han var så dålig, jag hoppas mer på den jag ska träffa om ett par veckor för jag har googlat på hans klinik och det verkar vara många som tyckt att de fått bra hjälp av honom och så har ju två läkare jag varit till båda rekommenderat att gå till honom.

Hur var det nu, är det albyl man ska ta som AM trodde? Något blodförtunnande är det i alla fall vad jag minns.

• _koko_

nenne - Jag behöver inte muffa heller.

EA - Hint: Det klassiska barnfamiljstället på fastlandet som tsunamin gick hårdast åt.

• nennesjuttioåtta

ååh måste ju berätta om nå't pinsamt som hände i morse!

Vi åkte bil tillsammans till makens jobb imorse. När vi stod i trapphuset till parkeringshuset och pussades hej då så tänkte jag skoja lite och klappade även paketet så fint och säga hejdå även till honom. Men då kliver det in en gubbe genom dörren och där står jag med handen i makens skrev och vi släpper varandra som om vi bränt oss. AAAAH 30 år och tar på snoppen på offentlig plats! Snart kommer de och hämtar mig med en vit tröja med långa ärmar...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!