• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Piggelin1

Izzie - vad kul - jag såg också programmet när din fd kostrådgivare när hon lagade middag! Men jädrar vad otrevlig den andra kvinnan verkade vara, gnällde & kom med sådana där elaka "nålstick" mest hela tiden, bla det där med "här kommer vi från den ekande hallen!"
    Herregud, människa - lite vanligt folkvett skulle inte skadat där...

Lappis - jag gaggade en massa om detta med Tv i förmiddags, så jag skippar att förklara det en gång till nu, i så fall somnar alla... Så jag säger bara kort: KANSKE skymtar A & jag halv åtta på fyran idag.

Nenne - tror att du frågade om visningen innan - den är nu på måndag. Spännande... Ska kolla med mäklaren senare i veckan hur det ligger till.

Nenne igen - du är för rolig - skrattade gott åt dina & P's eskapader i morse

Koko - den badringen som Muggles köpte är kanon - vi hade den mkt på babysimmet, funkade jättebra eftersom hålet är så mkt mindre än på en "vanlig" badring. Nästan luite knöligt att få av den, så ingen risk att barnet gilder ur. Fast självklart lämnar man ju inte A ensam när hon hade den på...

Råraka - mmmmm!

BS - fnisade jag med när jag läste om din otur & om Nenne (?) som drog en liknelse med Nils Poppe. Själv fick jag höra av en kollega på mitt gamla jobb att jag var avdelningsens kvinnliga variant av Papphammar

Grattis till Moa!

• _koko_

EA - Jag har till och med drop-in precis där min busshållplats hem från jobbet är, så jag skulle kunna göra det precis vilken dag som helst. Tror du jag gör det??

lappis - Januari är bra mycket billigare, och jag har så mycket semester kvar eftersom man får semester första halvåret man är hemma, och nu under nov/dec kommer jag inte ta ut något (eller iaf väldigt lite).

Telis -

AM - Har läst mer på hennes sajt nu och det låter som samma sak, det håller jag med om! Det som är bra i det här avseendet är att jag har väldigt ljus hy och mörka hårstrån (och det funkade på mig sist, det var bara det att de var väldigt slarviga och övertalade mig att komma mycket oftare än nödvändigt).

• Lapinette

kokisen - har också planerat in en långresa vintern efter vi har fått barn ... OM den dagen någonsin kommer.

• _koko_

AM - HAHAHAHAHAHA, jag hittade ju till och med mina egna inlägg när jag sökte här på BT!!! Och att jag själv länkat till akademikliniken, det minns jag inte ens... Där har jag aldrig varit, men blivit rekommenderat att gå till "i ett annat ärende" av min hudterapeut.

• _koko_

Ååååh, lappis, den dagen kommer! På ett eller annat sätt. Men den får gärna komma nu.

• fru AM
    _koko_ skrev 2008-11-18 14:21:02 följande:
    AM - Har för mig att det var det jag gjorde förra gången...
    Rubinlaser?

Hursomhelst - jag tror det är lättare att kolla om hon slarvar eller ej när det handlar om bikinilinjen. Det intressant är dock att hårstråna sitter kvar upp till tio dager-två veckor innan de trillar bort. Hårsäcken är ju död och kan inte skjuta på ... Så första gången trodde jag hon hade lurat mig helt eftersom jag var lika luden när jag gick därifrån som när jag gick dit ... Men efter en vecka så var jag slät och fin ...
    NI ser alkisen i hörnet fortsätter tjata ...
  • Fru E

Koko-näää man är ju lat så länge man kan

• muggles

koko: finessen med den badringen är att dne är mkt mindre än vanliga - så de åker inte igenom. Moa som alltid varit lite knubbig var tom svår att få ner

• _koko_

AM - Nä, sökte på BT. Insåg i efterhand att det nog var sköterskan på kliniken som satt och lovordade den här på bt, och jag köpte med hull och hår...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!