• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

Dags att dra på sig galoscherna och åka och veckohandla, huuuu i regnet och rusket!!

• muggles

Piggis: tänkte på det härom dagen att du alltid är så duktig på att fixa och fira (köpa rosor mm) - det borde jag ta efter! Ska kanske fixa en bakelse el likn pga Moas namnsdag? Fast hon får ingen hehe. Släkten i Värmland tycker jag är elak som säger nej till att ge henne pepparkakor mm - jag tycker det är onödigt när hon inte ber om det. Tids nog kommer hon att kräva att få det... Nu älskar hon hallon tex - mkt nyttigare. Men hon fick en klick vaniljkesella för rabiat är jag inte.

koko: har redan flaggat per mejl (eftersom han sitter i möten hela tiden) men jag tror att han eg tycker att "lös problemet" och inte vill höra. Han vill inte behöva ta tag i problemet. Just nu jobbar jag stenhårt på att inte bli frustrerad... (den som känner mig vet att jag har svårt för det! att inte bli frustrerad över sådant här alltså). Men som maken så klokt säger "det är ju bara ett jobb!". Så sant så sant...

• Lapinette

OT - svärmor kommer hit över Lucia och jag skulle vilja gå på en luciakonsert med henne. Har ni några bra tips?

• BrudSommar2006

AM, då kanske Iris också kan tänka sig att bada i en sådan då. Tror inte på att klämma på henne en badring i alla fall, det skulle hon aldrig gå med på.

Muggles, Iris vill äta allt som vi äter om det inte råkar vara tårta för det gillar hon inte. Men bullar, kakor och sånt har vi nästan fått sluta med för då ska Iris alltid ha så det här är ju ett lyckokast för oss också! Annars står hon bredvid, pekar och säger SÅN, SÅN, SÅN tills hon får tag på en bit.

• BrudSommar2006

Pratade inte Cicci om någon fin Lucia-konsert i någon kyrka förra året?

• BrudSommar2006

Oj vad det regnar, nu kanske det inte blir någon korv och skridskoåkning eller har ni fint väder inne i stan?

Fick just veta att en av mina närmaste vänner ska ha sin tredje, oplanerat förstås, och det är dags redan i maj så hon har inte sagt något förrän nu efter KUB. Trodde aldrig att de skulle ha fler barn och iofs skulle de väl inte det heller.

• fru AM
    Lapinette skrev 2008-11-18 15:09:19 följande:
    OT - svärmor kommer hit över Lucia och jag skulle vilja gå på en luciakonsert med henne. Har ni några bra tips?
    Jag var på en otroligt fin luciakonsert för några år sedan i Oscarskyrkan. Det beror ju ganska mycket på vilken kör som "uppträder" och under vems ledning men det verkade som om dessa brukade vara i Oscars
  • _koko_

AM - Är det bättre att handla upplevelsepresent idag eller i morgon?

• fru AM

_koko_ skrev 2008-11-18 15:59:42 följande:

AM - Är det bättre att handla upplevelsepresent idag eller i morgon?
    Det allra bästa är att handla den på torsdag - då lanseras "årets gå-borts-present i juletider" (99 nämligen. Att köpa förutom den ursprungliga upplevelsen ... Och imorgon kommer nya sajten ... Så vänta till torsdag är mitt råd
Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!