• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Mrs  B

Max och jag älskar "Halv åtta hos mig", men ikväll är jag på kören så jag får nog i så fall spela in det.

Både igår och idag har de pratat mycket om Äggdonation på TV4:s lokalstation här i Skåne. Köerna är långa, en del söker sig till Danmark osv.
    Just nu diskuteras detta på "Efter 10" med Malou.

Jag trivs mycket bättre utan p-piller och minipiller.

• Mrs  B

AM
    Lycka till imorgon!

Cicci
    Då tittar vi på samma......

• _koko_

nenne - exakt, VARFÖR?????? Förutom att jag undrar över om det kan vara ett tecken på något är det ju inte särskilt kul att blöda i två veckor varje mens... Även om det bara är lite första veckan känner man sig ju inte särskilt fräsch!

BS - Håller verkligen med om att det är skumt. NÅGON borde plussa den här månaden, så många vi var! Men vi har fortfarande EA kvar...

cicci - Ja, säkra perioder känns ju väldigt säkert nuförtiden faktiskt.

MSW - När vi var i italien i somras fick conny (5 månader) bada i poolen med oss. Vi var försiktiga och såg till att han inte svalde något vatten och duschade av honom direkt efteråt för att han inte skulle ha kvar klorvattnet på huden. Han ÄLSKADE att bada.

AM - Aj, riktigt dålig tajming! Kram från mig också, tänk vad skönt när morgondagen är över.

• MSW

AM &BS: Har inte tänkt på att det kan vara för kallt, fast har juh tänkt att vi ska hålla till i de grundare, värmare delarna iaf.. Får väl helt enkelt känna efter när vi är där.. Men kan sluta oroa mig över kloret då iaf! Tack!

• BrudSommar2006

EA, det där snigelslemmet verkar inte helt pålitligt faktiskt och jag tror inte att man kan förlita sig på det.

Ore, vilken dag är du på nu då? Hur många dagar sedan var det du testade, du kanske bara testade för tidigt?

Maken frågade Iris igår om hon ville ha en lillasyster och svaret blev nej! Så då tordes han inte fråga om hon ville ha en lillebror. Fast jag frågade i morse och då var svaret ja, haha! Sedan att hon nog inte vet vad en lillasyster är har naturligtvis inte med saken att göra.

• fru AM

MSW: vore det INTE klorerat skulle jag vara riktigt orolig ...

• BrudSommar2006

Cicci, så ni tror att ni kanske vill ha en trea också? Här blir det definitivt bara två om vi nu lyckas få till en tvåa så småningom.

Klantdoktorn jag var till sist ringde med röntgensvaren och de visade ingenting jag inte redan visste. Jo, du har ju skolios... (nähä, är det därför jag gick med korsett alla de där skolåren, hade jag ingen aaaning om), jag tror inte att han antecknade något av det jag sade när jag var där. Fast nu är det bara två veckor kvar till det andra läkarbesöket så får vi se hur det går.

• MSW

Koko: det låter juh bra, A tycker iaf om att sprattla här hemma i badbaljan, så vore roligt att se vad han tycker i "stort" vatten..

• _koko_

(att vi var försiktiga med conny berodde förresten på att vi var i italien och hade privat pool som vi inte alls visste hur de renade annat än att det luktade klor )

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!