• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Liten med Mindre

Piggis - jo, han fick en halvtimmes dokumentär eller nåt sånt i tv i somras tror jag, sysslingen alltså.

• _koko_

piggis - Glömde säga:

Hihi, jag har varit med på tv en gång som "bakgrund". Blev filmad på gatan (de filmade alltså bara en gågata och där råkade jag gå) och sen råkade jag se en repris av något debatt-program eller plus eller nåt typ ett halvår senare, och då visade de just den snutten när jag var med i ett inslag. Otroligt sjukt att se sig själv på tv utan att veta om det i förväg, och dessutom i ett sammanhang som man inte hörde till.

• Piggelin1

Liten - ringer fortfarande ingen klocka alls. Var det sångare eller dansare han är? Jag får väl googla på honom - vad var det han hette? Johansson-ngt?

• nennesjuttioåtta

koko!
    KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM! (ja, hur låter en kram egentligen??) *mmmiihiihih* eller OUFF! beroende på styrkan hos kramgivaren.

Samma skit här. Såg en strimma blod igår kväll och idag är det mer brunt. Orkar heller inte höra några "är du riktigt säker" för jag pallar inte att hoppas längre. Maken blev också skitledsen så igår var en riktig deppardag. Men å andra sidan är det bättre att den jäveln dyker upp före så att man slipper trappa upp hoppet och till slut får se det där jävla minuset iaf.

Så någon plusvåg blev det inte den här gången heller. Är det klappar till jul istället? Näe. Jag skiter i det här snart. Fuck it!

Cityakuten igår var inte roligt, nej. Uhuuu! (tror förresten att jag såg Neela i NYC! Eller också var det en väldigt söt tjej bara )

Mrs B
    hoppas du mår bättre nu! Jäkla otur med att bli magsjuk på semestern så där!

Ore
    Hoppas att plusset kommer snart eller om inte annat att mensen dyker upp så att du kan börja på ny kula!

Nu ska jag fika.

• Fru E

God Morgon!

Oms-jag tror att jag har ätir cerazette i 4 år. Har trivts kanonbra med dem då de e de enda piller som jag inte får mellanblödningar hela tiden av. Sen var det ett plus att slippa tanten med. Men nu när jag slutade upptäckte jag en s-xlust som inte fanns på pillernas tid vilket är till stor glädje hos maken. Det verkar som att jag fått igång allt i kroppen, tanten kom efter lite mer än en månad och ÄL i början av sommaren om man ska tolka alla era "symptom" och testade ju med stickor förra månaden för att kolla och de gav utslag på dag 15. Men när vi fått till nr 1 så ska jag nog inte äta piller innan vi får 2:an tror jag utan får väl bli tråkiga regnkappor. Efter 2:an börjar jag nog igen.......fast kom på att maken vill ha 3 killar nu, huuuuu..

Koko-trist vet du förresten varför man får spottings innan mens? Jag brukar få i några dagar innan tanten kommer men denna månaden har de inte kommit än så tror att tanten kommer att spela mig ett riktigt elakt spratt och dra ut på det

Piggelin-vilken kanal är ni på?

• nennesjuttioåtta

jag vill ha en groumppff-kram!

• Piggelin1

Koko, TV-kändis där Jag var med i bakgunden i ett nyhetsreportage för ett eller två år sen. Vet inte om ngn minns att det var ett sånt liv kring en salladsbar i Gbg (i saluhallen Briggen), där det var tjafs om kollektivavtal som ägarinnan inte ville skriva på. Vi brukade luncha där (supertrevlig tjej som drev stället) & så en gång när vi var där & jag stod & beställde, så dök det upp ett Tv-team & började filma. Det visade sig vara precis då när det hettade till & en massa reportrar var där & intervjuade. De undrade om jag ville blir filmad & intervjuad, men det hoppade jag gladeligen över... Räckte gott & väl att råka hamna i bild när jag stod & beställde!

• _koko_

Ååååh, nennegumman, inte du också...

Kan vi inte stämma henne? Olaglig spridning eller nåt? Jag känner en massa jurister, kan säkert få dem att påverka lagstiftningen!

• Fru E

Nenne- och en stooooooooor kram! Unna dig en riktig måbra dag med maken idag, tillåtet när det är sånt här riktigt höstväder mörkt, blåsigt, kallt och regnigt

Cityakuten har jag sett något enstaka avsnitt av men följer den inte regelbundet, tittade på The Unit med maken istället

• Fru E

Här kommer en Nenne, tar du emot?????

*en stor flygande GROUMPPFF-KRAM kommer flygande till Nenne*

Hoppas den var lagom hård

nennesjuttioåtta skrev 2008-11-18 09:08:14 följande:
    jag vill ha en groumppff-kram!
Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!