• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

Skitskumt men FL var nere också ... senast jag provade. Nå väl, verkar som man inte har sett sina egna inlägg men kunde läsas andras.

• _koko_

Hihi, lappis, nä, jag tror att det bara är du som inte sett dina inlägg. Dina inlägg kom på rätt klockslag (dvs samma minut som du postade dem), men 4 inlägg från Mrs B och AM fick klockslag framåt i tiden, vilket gjorde att de hela tiden låg sist i tråden.

• Lapinette

Ahhh... och jag kollade de sista inläggen och såg därför inte mitt.

• Piggelin1

Lappis - det var det jag menade med att hoppa tillbaka till sidan 217, där började förvirringen & där syns alla inläggen!

• start september

Oj vad konstigt med inläggen idag.

Stor, stor kram till Freijs och Lappis. Fick tårar i ögonen när jag läste era inlägg, nu var det ju er tur.

Ore, är du säker på att du inte testade för tidigt?

Cicci och AM håller hårda tummar inför era respektive prov.

Hårdaste tummen också för Gosnosen.

Och inför Kokos och Nennes BIM också såklart.

BS, tycker så synd om dig med att du ramlade på din onda rygg. Hur går det annars med ryggen?

MrsB, trist med magsjukan och smittan. Men kul att semestern i övrigt var bra!

Allt väl här, skrev för ett tag sen att vi funderar på nr 2 och vill förtydliga att vi inte försöker ännu. Ingen tant har synts än och den vill jag vänta på så att vi har koll på cykeln. Det kan alltså dröja innan det blir försök.

Sömn är något som jag funderar mycket på just nu, funderar på om vi ska styra upp lite. Femminutersmetoden går helt bort, annars funderar jag ganska brett.

Liten, du som kört AW:s metoder på Mindre - hur går det nu?

Och vikt, min drygt femmånaders tjej närmar sig åtta kilo nu. Ska vara på kurvan, men jag gissar att uppgången planar ut nu när jag hör era vikter.

• Ore

Nu kommer jag fortsätta på egospåret, för jag behöver litet tänkarhjälp...

Jag har ju aldrig tidigare slutat med preventivmedel, vilket jag slltså gjort nu, efter tio år med p-piller/p-ring. Innan jag började (alltså när jag var 16-17 år) var min cykel som en klocka. 20 dagar icke blödning, 5 dagar blödning. Hela tiden.
    Nu när jag slutade kunde jag fascinerande nog upptäcka att på 21:a dagen efter att jag skulle satt in nästa ring, så fick jag blödning. Och den varade i 5 dagar (20-25) oktober. Alltså förväntade jag mig mens enligt 20 dagar utan blödning, och sedan kommer den. Och det skulle alltså varit i fredags. Men inte... Ingen mensvärk, ingenting...

Jag har alltså gått tre dagar över den förväntade mensdagen. Men det kanske är vanligt att det svänger så, när man slutar med hormoner. Ändå så har ju p-ringen ett jämnt avgivande av hormoner, och en ganska låg kontinuerlig dos, dels eftersom hormonerna tas upp lätt av slemhinnorna, och dels eftersom det avger hela tiden (detta vet jag, eftersom det var en anledning tilla tt jag har p-ring, för mycket hormoner triggar min migrän på et högst otrevligt sätt) Så jag inbillade mig väl att när mensen väl satt igång så var den igång... Och när jag så tydligt kände igen mönstret så trodde jag det var klart.

Någon som har erfarenhet i frågan? Är det vanligt att det skiljer flera dagar i perioder? Och ändras cykeln med åren, t.ex. av hormonbaserade preventivmedel? Är det möjligt att jag hoppat upp till en längre cykel, bara så där, och att första mensen var annorlunda?

• FruCicci

Ore, cykeln ändras defenitivt. Du kan inte räkna med att den är som innan.
    Jag kan bara säga att efter aborten med massa hormoner och annan skit, så fick jag mens 7 dagar för TIDIGT, sen när jag skulle få till nr 2 nu, så fick jag inte ÄL på dag 11-12 som jag fick sist, utan på dag 17. Var ju tvungen att handla 2 paket stickor... så det hoppar hit o dit, särskillt när man slutar med prev medel. Har hört fler det varit så för.
    Eftersom du borde vara på dag 28 nu då, så skulle nog resultatet blivit som det blev, tror CB är ganska säkra test, en har inte tanten kommit på ytterligare en vecka, skulle jag absolut testa igen.

HJÄLP vad rörigt det var här inne idag...
    Var på stan och handlade tomtedräkt till Victor och lite julklappar.

Vilka fina presenter Livia fick.
    Amanda glömde jag att gratta med, verkar som du fick en fin 1 års dag tjejen!

Mrs B, fy din stackare. Mugglans tips med majsvälling är bra.

Lappis - PAMPERS Ha ha, jag gillar inte Mona, hon har gjort bort sig för alltid för mig.

Vad mer...

Nä orkar inte, nu ska jag faktiskt laga lax middag till maken...

• Ore

BS: Aj, låter inte bra att halka... Hoppas det går över snart, det onda...

Cicci. Tack för upplysningen om att jag kan ha en helt annan cykel, det hade jag inte reflekterat över eftersom första mensen kom som om den varit klockad...

MrsB: Krya på er, du och familjen!!! (Eller var du själv sjuk... Hoppas du slipper annars.)

Grattis till födelsedagsbarnen också!

Nu ska jag sätta mig i soffan och deppa. Ett litet tag, sedan ska jag rycka upp mig. Men om jag nu inte är gravid så kan väl tanten komma om den måste, och dra så fort som möjligt och ge mig ett nytt försök... Det kanske blir som jag först tänkte mig, en "bröllopsresebebis" - Made in China... Hihi...

Ok, är nog inte så deppig längre.

• viktualia

Ore - jag slutade med p-piller för snart ett år sedan och kan hälsa att min menscykel är väldigt snurrig... och inte blev det bättre efter missfallet i somras... näe.. yrsel...

... så nån järnkoll på när det är dags för BOM/BIM-dag i min värld har jag inte.. typ nån gång efter lördag...

• Ore

Det låter som att det inte är helt vansinnigt att min cykel är litet knäpp... Gaaah, vad jag hatar att inte ha koll. Hade inga större problem att vänta när jag visste vad jag väntade på. Men det vet jag ju inte längre...

Usch, vad supernojig jag är. Skäms nästan litet över det. Hur sjutton blev jag så nojig, jag skulle ju ha en lugn inställning till det hela... Hade vi gjort som jag tänkt så hade jag ju slutat med p-ringen typ nu, och då hade allt bara blivit två månader senare...

Fast det kliar i fingrarna att prova en gång till. Men jag ska nog se om maken svarar i telefonen istället... (Jobbkurs). SÅ jag är ensam hemma och det gör allt värre.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!