• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Piggelin1

Tjing!

Faaaaaen vad trist med alla minus Frejis & Lappis - massor med kramar till er!

TACK för alla grattis till Amanda! Lustigt att det är flera trådbebisar som har samma födelsedag - Livia & Amanda, & sen Malte & Litens också (eller minns jag fel?).

Vi hade en klart mysig & rolig dag igår med födelsedagskalas på em med mina föräldrar, mannens mamma & man, mannens systerson samt min ena bror med familj. Hmmm, hur många blir det? Nio vuxna & fyra barn. Hade det varit hela min familj, då hade vi varit en bit över 20 pers bara från min närtmaste familj Nu kändes det ganska lagom!
    Men det känns stort med sin dotters första födelsedag! Kändes nästan lite sådär "Hur är det man gör?!". Hastade iväg igår fm för att inhandla tårtljus, det måste man ju ha! I lördags köpte jag en sån där svensk flagga i trä som man ställer på bordet & igår när jag ändå var iväg & köpte tårtljusen så var jag förbi en blomsteraffär & köpte en jättefin ros till lilla födelsedagsbarnet. Roligt att påbörja lite traditioner! Sen igår kväll firade mannen & jag lite till med god mat & en flaska vin - skålade både för Amanda & bedriften för ett år sen
    AM - jag minns fortfarande det du skrev om att man borde fira mamman på barnets födelsedag! Tog dig på orden

• Piggelin1

Men vad skumt AM & Mrs B - era inlägg har konstiga tider på sig, tex 15.58 - min klocka är bara 14.50
    Mitt förra inlägg borde ha hamnat efter era?!

• Piggelin1

...och nu kom det andra inlägget också före era (...och detta lär väl också göra det!)

• _koko_

AM - Asså ni på östermalm köper de konstigaste presenter - en galge att hänga finaste galgen på??!!! Vi normala människor använder inte galgar till att hänga andra galgar på...

...Förlåt, kunde inte låta bli...

cicci - Du har mycket att tampas med just nu, hoppas det lägger sig lite när kub är över. Skickar stora varma kramar så länge!

piggelin - Vad mysigt det låter, längtar lite efter connys födelsedag nu. Fast den firar vi ju inte i sverige, så den kommer nog bli lite annorlunda. Känns lite tråkigt att mina föräldrar inte får vara med, men de får å andra sidan ensamrätt på julafton.

Mrs B - Hua, låter verkligen inte kul, hoppas han mår bättre snart!

• fru AM

Piggelin: Tänkte hela dagen på det där med att MAMMAN ska firas - men stod mest ute i köket och fixade ... Men det blev en skön lugn kväll efter att alla gått och vi hade städat undan.

• Piggelin1

Denna boken/serien har jag tänkt köpa till Amanda så småningom, fick tips om den för ett tag sen - verkar lite cool tycker jag, inte som alla andra pronsessböcker man ser/hör talas om!
    www.adlibris.com/se/product.aspx

• fru AM

Vad konstigt - min nya kommentar bara försvann ...?

Piggelin: JAg tänkte hela dagen på att det eg är mamman som ska firas ... medan jag stod i köket och slavade ... Tror jag ska styra upp det bättre nästa år!

• Piggelin1

Skitskumt!

haha, läste det där med att hänga galgen på galgen jag med, skrattade gott

• Piggelin1

Am, din förra kommentar är längre upp!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!