• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • _koko_

lappis - Vet inte vad mer jag ska säga annat än att det känns jävligt orättvist..
    cicci - Håller med övriga, förstår dina tankar men tror inte det funkar så. Tyckte telis skrev något tänkvärt, inte har föräldrar med sjuka barn fått det som straff för något de gjort!
    Ska lägga mig nu, två glas vin och 4 riesenkolor till middag, snyggt... Conny sover inte så bra på nätterna just nu o jag ser inte fram emot kommande vecka (med tanke på bim) . kramar till alla!

• _koko_

just det, måste ju gratta livia o amanda på födelsedagen! G fyller 10 månader idag, så det är ganska lätt att komma ihåg.

• _koko_

Och jag älskar också snön! Höll dock på att ställa till det idag eftersom vi fortfarande har sommardäck, men jag hann hem innan det blev halt.
    Sov gott!

• _koko_

Nähä, mina smajlisar försvann, man ska visst inte surfa med mobilen... lappis - Det var en massa ledsna smajlisar innan texten till dig...

• viktualia

koko - jaa vi var glada över att vi redan hade vinterdäcken på, eftersom vi körde hem från Sthlm i eftermiddag.. men det var vackert när det snöade!!!

• viktualia

Cicci - mitt sätt att se på livet innebär INTE att man blir straffad för vad man gjort. Tänk istället på att du är på väg att välkomna ännu en ny människa till jorden! det är ju STORT!

(säger grubblaren Vickan)

Alla med ovälkomna tantbesök .... världen är inte rättvis.. inte ens vettig i sitt urval av fertila personer.. hm....

...undrar just vilken kategori jag hör till.....

• nennesjuttioåtta

Lapinetteisainen!
    Men nu fattar jag ingentig! Vilken jäkla subba som låter din temp vara hög och sen bara kliver in utan att knacka. Jag trodde tempadet var det enda som verkligen var bombsäkert! FAAAAAAAAN!!! När ska du till akun igen? INtrssant att hra vad hon säger om det där (men lyssna inte på om hon vill att ni ska vänta med ivf'en!). *kramar om*

Jävlajävlajävla skit.

Å inte har det snöat häruppe inte. Neejdå. Inte ens sån lycka kan man bjudas på.

Vi har haft vinterdäcken på en månad, så här är vi åtminstone förberedda. Vi vet ju sen tidigare år att det brukar bli halt och så från slutet av oktober och fram till april-maj. Tror det kallas för vinter (nån på SL borde definitivt läsa på om det fenomenet). Snart är väl ni stockholmare på löpsedlarna igen när ni "överraskas" av vadärdetnunnikallardet ... blixthalka...! Mooahahahah!

Grattis A och L på födelsedagen!!!!

telis
    jag kniper som fan men tror att det enda som verkar hjälpa är att avregistrera sig och kliva in och avslöja sig som smygläsare.

Ja, mina egna symptom har jag inget nytt att rapportera om. Tuttarna började ju kännas som vattenballonger fyllda med betong redan dagen för ÄL-sprutan. Å det håller i sig men nuförtiden är det mest som trolldeg och lite lagom ont. I övrigt intet nytt. Vill bara att den här veckan är över så att man kan på't igen. Eller helst slippa göra ett nytt försök, för man pallar inte. Och om vi då ska vidare till ivf så småningom så kan jag inte ens föreställa mig vilken strss och press ni går igenom som är mitt i det just nu! Alla sympatier till er!

Nu ska jag sova... Har packat kartonger och städat och fyllt en släpvagn idag, så snart är det bara tomma skåp och förråd överallt. Har även kollat på kamin och gått en långpromenad med maken och taggat ner förväntningarna på tantens frånvaro. Men vi får koncentrera oss på huset i stället. Känns som att vi ligger före i tidsschemat och det känns bra! Om 2 veckor sitter vi där och partajar på glögg!

over and out! Kramar på er!!!

• Liten med Mindre

Äach Lappis - en sån skittant!

MrsB - jobbigt med resan. Skönt att ni hade det lite bra först i alla fall. Vi åkte hem från bröllopsresa magsjuka, dock inte i den akuta kräkfasen. Inge skoj, men vi sov rätt mycket på planet i alla fall. Alltid något.

Vi var iväg på både husvisning och Footloose igår. Kul att komma ut bara jag o maken. Och att se Peter Johansson på sen går ju inte av för hackor. Tyvärr kan jag inte säga samma sak om Brolle. Ingen favorit där. Tur att han "spelar" en sliskig karaktär på scenen då...

Och huset...jobbigt läge eftersom vi inte hittar några fel på det. Jättefint inuti faktiskt. Trädgården (totalt misshandlad) och garageuppfarten (brant kort backe) är väl det enda negativa då, och att det är kedjehus med NÄRA till grannen. Annars ligger det i vårt område där vi bor nu (ingen större omställning med mataffärer, promenadvägar, bussar), fint renoverat i hela huset, ingen sunkig källare eller fuktig vind.

Så problemet blir väl om vi faktiskt vill flytta och vad vill vi betala? För priset blir ju säkert mer än vad vi tycker huset är värt, även om det inte är lika högt som för 5 månader sen...

Skulle det vara en större flytt, med nytt område o så, så hade jag nog röstat för norr om stan där föräldrarna bor, men nu känns det som att vi ju bara flyttar inom samma område, och att det då är ok...

Säger som Vickan - gaaahh!

Ska nog jobba lite nu...och ha tankarna på annat.

• MSW

God morgon!

Liten: Det är väl bara att fundera och prata med banken, så lär ni komma fram till om det är värt det eller inte!

Sitter här med en solskensson, som bara jollrar och ler! Igår började han att lyfta huvudet om han halvligger på rygg.. Och nu känns det som att han inte tycker att det är roligt att ligga platt på rygg.. Helst vill han stå i knäet.. Sån söting!

Ore: Hur går det????????????????

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!