• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

Ore - säger som övriga du testar säkert positivt!

Mugglan - skrattade lite åt det där du skrev om "ja, du brukar ha rätt angående din kropp". Jag vet inte det mer än att jag alltid får min mens . Just nu förstår jag mig inte på den alls.

Och visst tempen ligger fortfarande aldeles för hög att den dippade något idag behöver inte betyda att den sjunker ytterligare imorgon. Gällande symptom så känner jag i magen och har gjort det i ca 2 dagar. Det säger ju nada, kan vara mens på gång eller kan betyda graviditet.

Annars så har vi idag storhandlat och sen kl 15.00 stått i köket och lagat mat inför middagen ikväll. Är helt jäkla slut just nu och vill nog helst gå och lägga mig men det blir säkert bra och trevligt när gästerna kommer.

• BrudSommar2006

Lapinette, hoppas att ni får trevligt!

Izzie, Mrs B verkar ligga magsjuk efter resan.

Vi har haft gäster både igår kväll och i eftermiddag och imorgon eftermiddag ska vi bort själva till en av mina kollegor och hennes man, en väldigt social helg mao.

Ore, synd att du inte fick tag på rätt test!

• muggles

Nenne: HA - vilken tur att du förklarade - jag undrade så vad det var för utklädning. Jag har tänkt ut en skitbra utklädning - för Lappis, om du plussar så KOMMER JAG!!! För vi från väst är väl också inbjudna va?! *orolig*

Cicci: vinki!!!

Jag har också undrat vart Mrs_B tagit vägen -usch för magsjuka!

Lappis: för varje dag som går utan tant så... Du vet hur det var för frullan... *keeping my thumbs*

• muggles

Ore: förresten - surt! Men jag tror det är lugnt för din del...

För att hålla lördagsstämningen fortsatt hög så kommer här en länk till en artikel i GP som är ett skämt! www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp&a=458304
    Han som skrivit den begriper inte ett skit av vad han skriver om. "Öppna koder", hallå eller. Det HETER inte så. Jag satt och garvade rakt ut när jag läste den.

Nä, sängen var det här! Har druckit både mousserande och rött idag (Lat 42) - GOTT!!!

• Mrs  B

God morgon!!!!!!

Är fortfarande inne i magsjukedimman , så detta blir kort.

Resan var kanon från onsdagen till måndagskvällen: sol, värme, bad, god mat osv. Helt underbart att få komma iväg till värmen när det är så trist väder hemma. Har tom fått färg, jag som aldrig annars blir brun eftersom jag är rödhårig.

Men på måndagskvällen brakade allt loss....
    (för snart en vecka sedan)
    Max kräktes i matsalen mitt framför Idol-killarna (vi bodde på samma hotell) som precis skulle ta middag.
    Vilka hopp de gjorde!!!!!
    De kanske skulle tävla i en hoppgren istället.....

På flyget hem kräktes Malte. Maken fick byta tröja, gå av i "kräk"-byxor och gå utan skor. Vilken syn.......tur att inte tullmännen var där, då hade vi kanske inte fått komma in igen...

När vi kommit hem vid 22 började jag och sen var det makens tur.

Max är ok nu, jag sådär, men Malte fortfarande kass...
    Enligt bvc kan det ta ett tag för honom att bli okej.

Orkar inte läsa ikapp, så någon kanske kan uppdatera mig????

• muggles

MrsB: låter som en tuff resa! Krya på dig/er!!! Frejis har precis fått tant sent, så vi hoppades in i det sista. Lappis har inte fått tant (vad jag vet) trots att hon BIMade 14-15:e. Nenne BIMar veckan som kommer. Och Ore kanske är gravid (vi väntar på testresultat).

• Lapinette

Mrs B - skönt med semester men trist med magsjuka!

Ego - har fått tant! Hon kom smygandes i natt och slog till med kraft nu på morgonen. Toppendag att deppa omkring här hemma med regn och mörker utanför. Tempen låg fortfarande ovanligt högt imorse så jag fattar liksom inte riktigt men att det är tant råder det ingen tvekan om. Hoppas tempen sjunker tills imorgon annars vet jag var min akupunktör kommer att säga till mig på torsdag. "Tempen ligger för högt MÅSTE du påbörja en IVF nu?" Skit i samma jag kommer att börja med mina sprutor på tisdag så på torsdag får hon säga vad hon vill till mig.

Frejis - vi borde inte ligga så många dagar från varandra i ruvningen nu om du kommer in till Huddinge innan eller efter helg.

• Lapinette

Fortsätter att hålla tummarna för Ore, nennelainen och alla andra som har BIM i antågande.

• Fru E

muggles-glöm inte bort maskeraden som alla övar inför
    Förr eller senare kommer den när Lapinette får sitt plus
    Nenne har lovat att komma som en stor avlång rosa skapelse, knappt jag vågar säga det........viskar tyst en jättek-k......

Själv är jag en nyutkommen smygläsare från Skåne

• Fru E

Nej-Lappis tanten skulle ju irra runt till på torsdag när hon hittar mig

DU får bortse från mitt inlägg ovan, kom lite fel

Skickar stora kramar, och ett glas rödvin med maken

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!