• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Liten med Mindre

koko - jag var lite sur först över att behöva träffa läkare, eftersom det låtit som andra bara behövde fråga BM om att gå göra KUB (ex Storasystern tror jag). Men det hade ju en poäng med att gå dit...

• Ore

Nej, tanten har hållit sig borta än så öänge, men jag fastnade med jobb. Tänkte att eftersom chefen inte skällde på mig (vet inte om han fick reda på det, jag löste det direkt mer arbetsledaren) så skule jag vara extra snäll och göra det som jag blev ombedd att göra imorses på direkten, och få det klart. Så kan han få glänsa litet gentemot sina överordnade, det blir han nog glad för...

• Liten med Mindre

Nähä - nu har jag faktiskt jobbat tillräckligt idag. Dags att gå hem och pyssla om maken och busa med Mindre.

Vink vink! Tar tanten med mig hem, så att hon inte kommer på dåliga idéer...

• Oms

jag har knappt jobbat allt (av tidigare förklarade skäl ) men nu ger jag upp iaf! nu ska jag shoppa ngt gott till kvällen o sen hem o prata m stora dottern om utvecklingssamtalet som ska komma under nästa vecka, fick underlag ifrån fröken via mail så att vi har lite o diskutera kring.

tjingeling!

• Ore

Aaah, stavar som en kratta. Länge skulle det stå.

Får nu en massa "Installationen har genomförts, starta om datorn för att de ska börja gälla"-meddelanden på min dator. Det MÅSTE väl betyda "dags att gå hem" på en fredag em?

• Lapinette

Alla arbetskamrater sprang kvickt härifrån så här sitter jag mol alena. Ska jobba en stund till sen drar jag ut sladden, tar datorn under armen och går hem.

Ikväll blir det spinning och sen pizza på Ciao med ett glas rödvin . Skulle nog helst vilja bälja i mig en hel flaska men ska väl inte förstöra mina fina testresultat så här på upploppet inför nästkommande IVF.

• sweetstreet

Åååå
    Kokosen!
    STOR VARM KRAAAAM gumman! vad jobbigt med din farmor!!!

• sweetstreet

Lappis!
    Skitkonstigt!
    jag fattar inte heller!

Men håller fortfarande tummarna!!!!!!!

• sweetstreet

Borde jobbajobbajobba...
    För jag har så mycket nu att jag knappt vet vare sig ut eller in.
    Men just av den anledningen blir jag ibland nästan lite "paralyserad" Jag börjar på typ tusen saker samtidigt och det resulterar i att ingetblir färdigt...!
    Så nu sitter jag med en kaffe och försöker andas och f-o-k-u-s-e-r-a.....

Skriva listor är bra! Det gör att jag lättare kan hantera sådana här saker.
    Prio 1 prio 2 etc...
    Så det försöker jag med nu.

Men skummade lie i tråden samtidigt!
    Jag är ju såå inih-ete nyyyyfiiiiiiken på alla som går i Plustider!!!!!!!!!

Cicci gumman!
    Jag saknar er i tråden också!!!!
    Och du ang V och den kommande förlossningen så prata med folk som bor nära, typ grannarna. Detta ifall ni har hyfsat bra kontakt med dem. Då kan de säkert ställa upp att ta hand om honom innan han kan komma till dina eller din mans föräldrar, eller kompisar eller vilka som nu kan tönkas ta hand om honom tills ni är hemma igen.
    Det går säkert strålande bra!

• sweetstreet

Nu ska jag fortsätta fokusera....

Yjingeling
    och ha en strålande bra helg tjejer!!!!!!
    jag komemr titta in för att kolla plusaktiviteterna!

Idag är det 1 år sedan JAG plussade!!!!!!!!!
    Så ikväll kanske det blir champagne?
    V har en flaska i kylen som vi inte druckit än!
    Kanske kan bli ikväll???
    Fast jag kommer jobba sent så jag lär nog vara trött. Så kasnke det är bättre imorgon trots allt.
    Hm...

Halllååååå!
    Skulle jag inte börja jobba?!!??!?!?!!!????

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!