• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • nennesjuttioåtta

Hej tjejer! Trodde att det var läge att jubla men...

Frejis
    FAAAAAAAAAAN!! Vilken jävla skit!!! *kramar om*

Lapinette
    Vet inte vad jag ska säga, för helt övertygad om att du är ogravid (?!) är jag inte. Men det verkar ju skumt. Dock tänkte jag på att Vickan testade väl minus på dag 30 och sen +? Men vad hjälper det... tempen ser ju ut att dippa så.

Helt sjukt, jag trodde verkligen att det var "gamlingarnas" tur (alltså gamla i gemet). Antar att jag BOMar i veckan också, för om ni hade plussat så hade det ändå känts som att det är inte så omöjligt som man ibland kan tycka.

Vi får väl hoppas på nykomlingarna då.

• Ore

DE HADE INGA CLEAR BLUE TEST!!! Bara "apotekets egna", och eftersom tanten i kassan hade ett tonläge som gjorde att hela butiken hörde var hon sa så kände jag inte för att fråga om det var lika bra... Jag hade ju ställt in mig på ett tydligt svar med Clearblue digital. Det var minst tre personer där inne som jag kände igen, och på en liten ort så känner ju alla en massa andra. Vore lagom kul om mamma får höra på jobbet i veckan att hennes dotter köpt ett graviditetstest...

Hade jag haft tid så hade jag åkt vidare och köpt ett test någon annan stans. Men som det är nu får jag tåla mig litet, ska nog ge mig ut och leta efter ett söndagsöppet apotek, och åka och köpa ett test imorgon.

Men mensen har inte kommit, och brösten har varit ännu ömmare så jag tror mer och mer att jag är gravid!!!

• nennesjuttioåtta

jaa, annars så har vi shoppat säng, en tovad tomte och en brandsläckare idag. LÄngtar tills vi får krypa ner i den! Om 3 veckor. I nytt hus. Vi har äntligen vågat avancera från trygga 120 ut på okända enorma vidder 160 cm (180 kändes helt oöverkomligt utan kom-radio)!
    Brandsläckaren blev en fin vit historia från mio och vi hann även provligga några soffor! Man måste ju testa dem som om det vore skarpt läge - endast ligga sked godkändes som testmetod och få soffor håller för sådant test. De måste luta inåt så att den yttre skeden inte oavsiktligt rullar ur (eller båda två i en avsiktlig rull). Sitsen måste vara tillräckligt bred och självfallet är även längden en avgörande faktor.

Snart ska jag på hederlig gammal förfest, men skippar nog krogen. har utvecklat en viss fobi mot hög musik, fulla kärringar och övermodiga killar som dregglar och som missbedömmer orden "stick och brinn" och istället läser "knulla gratis här". Håller jag på att bli en torr skorpa?!?

• nennesjuttioåtta

mina egna symptom är:
    mindre ömma bröst
    igår kissade jag hela tiden, men det gick över till idag.
    Så jag är återigen på tillbakagång istället för ökande styrka. Helvetesjävlaskit att det ska vara så jävla svårt.

Har funderat på utstyrsel till maskeraden men det enda jag kom på var en stor jävla rosa dräkt med polotröja och rosa badmössa men vet inte om jag skulle vilja sitta på en tunnelbana i den klädseln.

• nennesjuttioåtta

Är det en larv?

Är.. är det ett flygplan?

NEJ! Det är superkuken!

• nennesjuttioåtta

och eftersom jag börjar bli gammkäring själv så ska jag nog passa på att sova en stund, för att orka med att dricka busgrogg om några timmar.

vi hörs väl sen då.

• FruCicci

HÄJ som Nenne brukar säga!

Du är defenitivt gravid Ore, kan nog säga grattis redan.

LAPPIS; jag tycker det är super skumt att din temp inte har gått ner mer. För mig är du gravid till tanten kommer.
    Jag ligger och har legat på 36,7 sedan jag testade vid BIM, och det är ju samma som du. Att den har varit uppe i 36,9 kan ju ha olika förklaringar, tex att tempen har lite tupp.juck. När jag tar tempen på Victor, så brukar den gå upp till tex 38,3, sen när ndet piper o man drar ut den så var det bara 38,1 har hänt jätte många gånger.
    Jag får inte ihop det med Lut fasen, det borde ju vara 14, du har ju alltid haft det....
    Som du säger, har den inte sjunkit mer i morgon, så tycker jag du ska ringa gyn odenplan på måndag och få en akut tid för ett vaginalt ultraljud.

Nenne, en rosa stor balle ha ha ha
    Gött med nya inköp.

HEJ Mugglan, ha det fint i Värmland.

Maken och jag lyxade med Mc Donalds idag, sååååå gott ibland.
    Sen har vi promenerat runt runt.
    Min bäster kompis ringde idag (de vi ska till Dubai med över nyår). Hon sa att det var en sak till hon skulle berätta
    I knew it!
    De ska ha en bebis, samma tid som vi, hon visste inte att jag var gravid och vise versa. Tror hon blev mest förvånad faktiskt Hon sa inte så mycket.
    Ha ha - men hon ska alltid komma med massa goa nyheter, och när hon sa att de ska ha barn igen, så sa jag bara. JAHA vad kul, det ska vi med...
    Nog om det, känns lite bra att hon blev paff.

Vi gick förbi Cirkus med, så nästa lördag ska jag och maken gå på Uggla mfl. Ska blir skoj.- Bara vi!

HÅLLER MINA TUMMAR.
    UPP MED HAKAN ALLA SOM VÄNTAR

• Izzie

Spännande...

Ore - vilket skitapotek. Jag som tänkt på dig hela dagen. Tvingas nu ge mig till tåls ända till imorgon. Ahhh... Det låter ju plussitivt annars

Muggles www.chokladshopen.com

Cicci - Va gott det lät med McDonalds! I want! Kul att du lyckades chocka den andra tjejen I vissa personers sällskap känns sånt lite extra kul moahahaha...

Nenne - Ha så kul på festen! (och någon torr gammal skorpa tror jag aldrig att du kommer bli )

Nu måste jag åka och handla mat till kvällen. Dessutom är det HV på tv. Nu får vi växla plats i soffan, jag och maken. Han har legat framför premier league hela eftermiddagen. Nu är det hans tur att laga mat och jag slöar framför tv'n!

Ha en skön lördag alla! Kramar!

ps. Var är Mrs B förresten???

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!