• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

Cissi stor kram tillbaka! Du är så himla gullig som kollar upp fakta och skickar hejarop. Ja, den låg 0,5 lägre och så som den borde ligga om tanten kommer. Vi får se imorgon bitti men jag är ganska så säker att det kommer att se likadant ut.

• Lapinette

Jag har faktiskt slutat hoppats och det känns så jäkla mycket bättre för psyket. Sitter istället och kollar på resor (som vanligt).

• FruCicci

FAN med, ja det var ju kanske inte så lovande då.
    Det ända man tänker på är ju att man i regel har lägre temp på kvällarna, och högre på morgonen, men har den gått ner 0,5 så....????
    Ja du gumman, kolla på resor och försök sova gott i natt.

Satt o googlade, det finns ju undtantag hela tiden (familjeliv bla) där det har varit graviditet trots låg temp... men men vi får se i morgon då.

Sååå frustrerande att det inte går för er, 2 år o inte ens något litet yngel som vill stanna kvar
    PRUTT

Jag researchar vidare, som sagt man greppar efter halmstrån, eller hur?

• Lapinette

Ja, i natt kommer jag sova gott med vin och pizza i magen. Kommer inte ligga och vrida och vända på mig för att känna efter om det är stickningar eller mensvärk i magen.

Ja, det är betydligt enklare att planera semestrar/resor än barn.

• FruCicci

Tog min temp nu, den ligger på 36,7, samma som när jag BIMade. Men jag vet ju inte vad jag hade innan, eftersom jag inte tempat, så det hjälper ju inte kom jag på. Den hade iaf inte stigit...

Ta ett glas till Lappis!

Om nu tant helvetet dyker upp, så får vi se till att du är taggad inför IVFen. Du ska bli gravid snart, det är ju bestämt.
    Och maskerad ska vi ha

Vi hörs i morgon.
    Sov gott och ta hand om dig och maken.
    Tänk vilken tur du har med kärleken i af, han verkar helt underbar din man.

KRAM

• Lapinette

Cissi, har kysst många grodor ... det är ju därför jag är så sen med att försöka få barn. Tack igen och sov gott du med!!!

• sweetstreet

Å neeeeeej!!!!!
    Tttade in lite snabbt för att kolla BIMarna.

FREJIS GULLGUMMAN!!!!!
    Skickar superkramar till dig FANFAN FAN vad ledsen jag blir!!!!!
    Men tycker du verkar så hmla stark!!!
    Nu hoppas jag att inte veckodagarna och helgstängt ska strula till det för er!

och MIN FAVVOKANIN! Jag hoppas trots att tempen sjunkit.
    Har inte riktigt kunnat följa med i er temperaturdiskussion så jag är itne säker på att jag förtått det hela rätt. Är det så att temperaturenär väldigt mycket lägre när tanten är på g??
    I vilket fall så hoppas jag fortfarande, men OM hon kommer nu i helgen så hoppas jag att det ska ta sig med er lilla eskimå!
    KRAAAAAM!

• Ore

Om jag har hängt med rätt i svängarna så sjunker tempen när tanten är på g, ja... Fast det är ju ändå inte över "förrän tanten sjunger" (fritt översatt...)

Tråkigt Frejis... Och helgstängt???!! Jamen, det är ju bara att planera om sin kropps cykel. Eller inte!!! Larvigt att ha helgstängt på ett sånt ställe...

Vet inte om det är Liten och EA som har uppehållt tanten, men här har hon inte dykt upp, och jag funderar i princip konstant på om jag har någon molvärk liknande mensvärk i magen eller inte... Svårt att veta, efter p-piller/p-ring i tio år... Men förra mensen (första naturliga på länge, alltså) så kändes det rejält i magen. Det gör det inte nu...

Men jag ger upp inför min egen nyfikenhet, bombarderade maken med KUB-argumentet, som lär behöva bokas in i Göteborg om jag är gravid, och ska alltså, när apoteket öppnar för dagen, gå och köpa ett test.

En liten fundering: CB skulle funka att testa när som helst på dagen, men många andra tester ska man kolla på morgonen. Som jag har fattat det så är det för att urinet är mest koncentrerat då. Borde inte sannolikheten för att svaret blir rätt vara störst då, även med ett CB-test? Om man ligger på gränsen till vad som kan detekteras i hcg-nivån?

• FruCicci

Ore, du kan lika gärnba knipa 3 timmar och sen kissa på stickan, har ingen betydelse eftersom du gått över BIM med någon dag. Det bästa är CB digital ntest, jag körde de vanliga CB när jag testade, men jag testade inte på BIM, snarare 4 dagar efter.
    Jag tror det är viktigt med morgon urin om man testar tidigt, kanske 3-4 dagar innan BIM.
    Tror som sagt du är gravid, så spring iväg nu o få det bekräftat.

Lycka till!

LAPPIS!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hur ser det ut gumman?

• Izzie

Ore - Jo, så tolkar jag det med. Däremot tror jag att olika tester har olika "känslighet". Dvs CB-testerna har en hög känslighet och känner därför av hormonnivån även med lägre doser. Gud vad spännande att du ska testa snart! Nog borde apoteken har öppnat vid det här laget?! Väntar med spänning och håller tummarna för dig!

Lappis - Satan. Det är ju inte över ännu, men det lät onekligen väldigt positivt i veckan. Väntar med spänning på din rapport med hur tempen ligger till idag. Måste säga att jag tycker processen med akupunkturen och dina värden är väldigt spännande. Det känns lite som du och maken har börjat om nu när dina värden har normaliserats, på nåt sätt. Och då är det ju timing som gäller. Vi brukar ju säga att normalparet har sju försök på sig för att ligga på medelvärdet. Om dina värden normaliserats nu, så har ju du och maken bara gjort ett försök, eller hur?!

Frejis - Skit skit skit! Vad trist. Och vad är det för mögel med öppettiderna?! Timing är ju allt - inte sjutton kan man styra sin cykel efter kontorstider! :-O

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!