• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • FruCicci

Man kanske ska fråga någon av grannarna......
    Tack för tpset EA

• Fru E

Haha äntligen något som jag kunde bidra med

• FruCicci

Fick du det gratis omsan? FAN vad orättvist.
    Enligt min BM så får alla göra det oavsett ålder, men att det är gratis först efter man fyllt 34, om testet görs efter det alltså. Alla andra får betala.
    märkligt...
    Man kanske kan tala sig till det då.

• FruCicci

Nu ska jag ta hand om min son lite....

TJING

• Ore

Jag har nu en strategi för hur jag ska göra om jag får plus på måndag (jag är realistisk optimist). Omedelbart kontakta mödravårdscentralen där jag bor, och kolla när jag bör komma dit. Fråga om KUB, och kan inte de erbjuda mig att få testa, ens mot betalning, så ska jag genast kontakta antingen Barnmorksegruppen eller Mamamia i Göteborg, och boka in ett KUB.

Vad skulle jag gjort utan er som upplyst mig om detta?

Nej, nu ska jag kontrollera att tanten håller sig borta...

• _koko_

Man kan definitivt snacka sig till det, jag gjorde det till och med över telefon. Jag bad om remiss med tanke på vad vi varit med om (min infektion) och sa att vi inte ville behöva oroa oss för det också, vi hade tillräckligt att oroa oss för redan. Men det beror säkert på vem man ska övertyga...

Nu är jag hög på kaffe och choklad och måste bara säga att ni är alldeles underbara.

• Liten med Mindre

Cicci - läkaren som jag var tvungen att träffa för att få göra kub (Gamla stan har någon sån rutin), sa till mig rakt ut att "om du säger att du mår psykiskt dåligt av att inte veta" så kan jag skriva en remiss så att du får göra KUB gratis. Attans vad jag mådde psykiskt dåligt plötsligt.

• _koko_

Liten - Det är väl bara läkare som får skriva remiss, så den rutinen har nog alla. Jag hann inte träffa någon läkare eftersom det var bråttom att få iväg remissen (jag blev ju sjuk i v8-9), så jag pratade bara med honom på telefon.

• Fru E

Ore-fastnade du med tanten

Dags att ge sig hemåt i regnet, huuuuuuu

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!