• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

*vinkar till Tinga*
    Ja tyckte att statistiken för Skåne borde höjas
    Har för mig att vi bor rätt så nära varandra......(vågar inte föreslå var du bor ifall du intee sagt det här...)

Ore-vilket "litet" projekt ni dragit igång, men roligt att få bygga ett hus precis som man vill ha det från början.

*Tar fram kladdkakan ur kylen.....eller ska vi vänta tills efter lunch kanske......näeeee de e ju FREDAG!!*

• nennesjuttioåtta

Tinga
    Tack för infon om din magknip förra året!
    Hur gick det med att vara ensam med grabbarna? Tycker det är fantastiskt att ni ändå kan få så pass mycket hjälp från nära och kära. Vi har ju 10 mil till mannens föräldrar och närmare 30 till mina, så där vet jag inte riktigt hur det skulle bli. Men misstänker att min svärmor gärna pendlar dagligen om hon får tillträde...

• nennesjuttioåtta

Ore
    Åååh vi flyttar ju snart! Dock till ett bättre begagnat hus. Jag ser fram emot att få välja kakel och tapeter men som vanligt så kommer vi aldrig att bestämma oss för det känns som att det är livsavgörande vad man väljer (som om det inte gick att ångra sig) och då fegar vi ur. Kul med nybyggt! När flyttar ni in?

Åååh jag tänkte göra den där after eight-kladdkakan men det får nog bli nästa vecka. Var ju och simade igår och jag flöt som en kork. Tills jag började tokskratta när jag påmindes om när jag simmade ryggsim över en klasskompis som simmade bröstsim så hon sjönk -( tänk er ljudet av en båt som dras upp på land!), det gick inte att simma så effektivt och jag undrar hur mycket tantkiss jag egentligen svalde då. :-s Iuuh!

• Ore

Åh, vi har inte försökt så länge alls... Det är i princip andra försöket, men det första var ju litet i blindo eftersom jag precis slutat med p-ringen... Så det är ingen fara på taket om jag inte är gravid. Men jag hoppas för fullt i alla fall...

Husbyggeprojekt, skoj såklart. Men det tar oändligt mycket längre tid än vi räknat med. Och jag uppskattar inte alls makens "jamen nu vet vi hur vi ska göra till nästa gång". Vadå nästa gång, tror aldrig jag vill bygga hus igen.

Vi tänkte oss hitta ett ganska litet hus att bo i 3-5 år innnan vi byggde, men de hus som fanns att köpa var så pass dyra, och i så stort renoveringsbehov för att vi skulle vilja bo där, så enligt våra kalkyler skiljde det inte många hundra tusen på att bygga direkt... Att vi sedan uppenbarligen har smak för dyra saker när vi bygger, är ju en annan femma

• Ore

After eight-kladdkaka...? Mmmm. Recept?

När vi flyttar in...? När vi är klara, typ... Litet flytande "någon gång i vår". Jag vågar inte tro så mycket... Det kan vara klart att flytta in i redan i mars, men det kan också bli framemot maj, eller ännu senare. Eftersom vi bygger i egen regi, så har vi ju ingen byggfirma att sätta press på heller.

• Izzie

Koko - Tråkigt med din farmor... kram!

Lappis - Men vad trist med testet! Men än är det inte kört...

Muggles - Kul att Moa verkade gilla dagiset! Man kan ju testa och se hur det verkar. Jag blev inte heller helt klok på pedagogik och rutiner när vi tittade Matildas förskolor, men man får väl chansa och hoppas på det bästa. Blir det inte bra så får man göra det man kan för att byta.

EA&MJ - Är du EA el MJ?

BS - Håller tummarna för att ni slipper magsjukan!

AM - Vad kul att Livia springer runt och skrämmer era hantverkare Skulle vara kul att se hur hon ser ut nu när hon är lite äldre. Minns bara bebisbilderna från galleriet. Har du ngt nytaget foto under din profil?

Gosnosen - Håller tummarna för att det blir bra med ÄP!

Usch idag ligger vi hopplöst efter i schemat, jag & M. Var uppe tidigt för att köra maken till jobbet (ska direkt på svensexa efter jobbet och ville inte ha med bilen). Frukosten blev försenad och M kunde inte komma till ro för att sova sin förmiddagslur. NU har hon somnat, och det är tiden hon brukar vakna och äta lunch... Dessutom ska vi träffa kompisar i eftermiddag. Well well. Det blir som det blir.

Ser fram emot en skön kväll alldeles själv framför idol och "Waitress" på dvd. Att min choklad från chokladshopen anlänt gör inte saken sämre...

• Fru E

Att välja tapet och kakel kan sätta myror i huvudet på en ibland men roligt att välja. Dock saknar jag tålamod till att göra vissa delar av renoveringen så maken får spel på mig ganksa ofta

Ore-klart man hoppas varje gång ändå, var bara lite nyfiken

Man borde bara kunna smälta ner lite after eight plattor i en vanlig kladdkaka om man har en favorit

• Izzie

Åhh aftereight-kladdkaka! I LOVE!!!! Det finns ett bra recept på sådan i "Kladdkakeboken"...

Har det i ngn låda med så jag kan säkert rota fram det om någon vill ha det...

• Fru E

Izzie-det är EA men ska man vara petig så har jag bytt efternamn till ett på E men EA funkar finfint

Visst ja, har faktiskt "Kladdkakeboken" hemma på hyllan, får nog leta lite i den ikväll

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!