• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

Oms-helt ok att förkorta har inte orkat byta alias än men det kommer väl (har ju gift oss sen jag startade kontot här)

Lapinette- tycker vi tar en gemensam skål i Pommac jag!

Koko-tråkigt med din farmor

• nennesjuttioåtta

men suck! Vilket jävla inlägg! Anmäl mig för faan!

Förlåt koko!!!! Det var inte särsklit genomtäntk att blanda sorg med skål.

• nennesjuttioåtta

Hoppas att allt ordnar sig med din farmor. *Kramar om igen*

• muggles

Koko: jobbigt med besked om din farmor!

BS: ja vi har bestämt oss för att tacka ja till den platsen även om det inte var vårt förstaval. Vi står kvar i byteskön så får vi se. Det här är ju ett litet dagis med få barn men bara småbarn så det är säkert både nackdelar och fördelar med det. Personalen kändes bra (de är 3,5 personal på 13 st 1-1,5 åringar) även om det inte verkade som att de hade ngn ambitiös pedagogisk plan direkt. Men jag vet inte hur mkt pedagogik man kan köra med så små barn (?). Det är väl mest blöjbyten och matning, sova och leka antar jag. Men de hade blöjrutiner (påstod de iaf)!

Vi ska gå ner till 90% båda två och saxa så att Moa får så korta dagar som möjligt iaf tills hon blir 2. Det känns jättebra att vi har råd med det. Först var maken inne på att han skulle gå ner till 80% iom att jag tjänar bättre än honom men sedan räknade vi på det och det slog på några 100-lappar. Och jag vill ju också träffa Moa!

Hon har förresten blivit totalpappig nu! Det första hon säger när man hämtar henne i hennes rum när hon vaknat är "pappa?". Mamma verkar hon ha slutat att säga... jag har väl varit borta för mkt Nåja, bra för maken att få känna sig som nr 1 - i somras var det ju tvärtom!

• Fru E

Vi får ta en försiktig sipp istället för att skåla så är det kanske ok???? :/

• muggles

"tjänar bättre" - bra svenska?! jaja ni förstår vad jag menar iaf...

• muggles

jag vill skåla i PR!!! men först lunch...

• Fru E

Gäller att bottna först muggles så man kan jobba i em eller kanske det är dags att trappa ner inför helgen, dvs fika resten av dagen?

• Tinga

Lappis - Att kroppen kan vara så nedrans taskig att den inte ger klara besked. Jättetråkigt och jag lider med dig. Kram! Men jag tycker att det låter bra att ni kör på med en ivf nu - akupunkturtantens tidigare besked var ju att vänta tills din kropp var i balans och eftersom den är det nu borde det ju vara bra förutsättningar.

Koko - vad tråkigt med din farmor!

Muggles - kul att Moa gillar dagiset! Angående det här med pedagogisk plan för små barn så säger "vår" utvecklingspsykolog på neo att man inte kan "lära" barn något innan två års ålder - de utvecklas i sin egen takt. Det enda sättet man kan "påskynda" något är genom att ge dem en trygg miljö.

"tjänar bättre" - så säger man väl på svenska? Däremot ska det vara "än han (gör)" om vi nu ska vara petiga!

EA - hej på dig; kul med en skåning till i tråden!

• Ore

Fika resten av dagen låter bra för mig...

Tråkigt med din farmor, koko...

Prata gärna vidare om färger och kaminer och liknande... Då känner jag mig som hemma, även om jag just nu tycker att det är litet för mycket för att vara riktigt roligt. Vi bygger hus. Själva... Maken mer än mig dock... (skyll inte på mig, det var han som ville bygga huset i lättbetong, kan jag hjälpa att blocken är för tunga för mig att lyfta?) Har beställt kök och tvättstuga. Men inte golv och kakel till desamma. Hittade supersnyggt glas, men insåg att det inte är vettigt att lägga 5600 kr/m2 på kakel...

*allt för att inte tänka på BIM*

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!