• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Vännerfan

God kväll!

Har ej läst ikapp ännu.

Piggan,
    Var inte meningen alls att få dig att känna att ni skulle sålt för ett halvår sen... Jag och maken pratade nämligen om detta med priser och han sa att det kan ju vara så att de sätter ett lägre utgångsbud nu än innan och att det ändå går upp under budgivningen, så därför blev jag nyfiken. Och för att vi inte ser något av denna ev. prissänkning här än. Fast här finns det ju mycket färre objekt och storstäderna är ju alltid först med trenderna. Hur som så kommer ni säkerligen göra en vinst på er lägenhet iaf. Det gjorde ju inte vi med vår; vi hade ju hyresrätt dumma som vi var.

Sweet,
    Så kul att höra av dig! Blev lite oroad av ditt inlägg häromdagen (igår?), men ser nu att tillvaron verkar funka rätt bra för er. Jag fick tant igen efter ett halvår, fast jag fortfarande ammade dygnet runt. Eller jag slutade med nattmål precis vid ett halvår, men då hade jag ju uppenbarligen redan haft äl 2 veckor innan.

Frejis, Lappis, Nenne, Gosnosen,
    Följer er med spänning!

Cicci,
    Jag måste nog göra dig besviken gällande första advent. Jag har nämligen haft sån hemlängtan (har insett att mitt hjärta fortf anser att hemma= Gbg), så vi ska åka dit på en långhelg då. Men det beror lite på när du kommer resp. åker om vi kan ses ändå. Ska ner och träffa 3 kompisar som är gravida för första gången och ska kläcka i början av nästa år och det vill jag inte missa. En är gravid för andra gången också och så är det flera vi inte hann träffa i somras då vi fokuserade på de som bodde en (bra) bit utanför stan. Ska bo hos olika varje natt inne i stan denna gång, så vi hinner träffa så många som möjligt och så att inte nån hinner tröttna på oss Ska bla. bo hos Muggles med familj en natt. Ska bli kul, tjejen!

Nu ska jag fortsätta läsa ikapp...

• Vännerfan

Sid 181...
    Oms (och även Nenne),
    Jag SKA inte nojja över detta med luteral-fasen, jag har ju lovat mig själv det och jag brukar hålla det jag lovar. Men lite läskigt var det att se det så svart på vitt när jag försökte tyda mina anteckningar. Undrar vad det beror på att det skulle försvåra. Den fasen känns ju obetydande för blir man gravid är man ju redan gravid i den fasen liksom.

• Vännerfan

Sid 182...
    Hej Tinga! Vad roligt att höra av dig! Förstår att det är tufft! Helt rätt att tänka att du BARA ska hinna med pojkarna och sen det nödvändigaste för egen del (sömn, mat, hygien) nu! För det kommer komma en tid efter detta och då kommer du hinna allt annat. Tror man bara blir stressad om man sätter upp fler mål än vad som är realistiskt att nå. Kram!!

• Vännerfan

Ha ha, tänkte också på att Heffaklumpen är blå! Iaf den som sitter på väggen i Prinsen rum... Hej föresten, Telis!

Koko, Coolt med de första stegen!

Gosnosen, Positivt med ÄP!!

• Vännerfan

Nu är jag ikapp och måste lämna över datorn till maken. So long!

• viktualia

Koko - man går inte säker från mina detektivmetoder när man inte har fast telefon.. fniss fniss... stora delar av folkbokföringen är åtkomlig via nätet....

• Fru E

Lapinette-hur gick det hos akupunktören?
    Fick du nåt lurigt leende och en plussitivitet eller bara hummanden?

• nennesjuttioåtta

ingen akupunktur-rapport och ingen CB rapport... Hmmm....

Jag fortsätter väl koka ris då.

• Fru E

Och jag som ska gå och göra maken sällskap i sängen
    Får helt enkelt gå upp tidigare imorgon och kolla innan tåget går till jobbet. Svårt att hålla sig en hel timme längre än nödvändigt ju

• nennesjuttioåtta

oj, maken springer omkring i kalsonger här!! Måste logga ut (för att plugga in, hahahah!!!)

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!