• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • gosnosen

Lappis - skrutt och skräp att kroppen ska vara så mystisk och inte ge tydliga besked! Känner med dig och skickar en lång, hård kram, så att du får lite energi!

Muggles - vad roligt att Moa trivdes så bra på dagiset!

Freijs - håller fortfarande tummarna...

• BrudSommar2006

AM, värst vad ni håller på hemma, först badrum och nu fönster! Vad blir nästa projekt?

Själva väntar vi på att mina föräldrar ska komma hem från Öland med spikpistolen så att vi får upp våra golvlister och den elektriska häcksaxen så att vi får alla våra buskar klippta.

• _koko_

Liten - Nåja, glömma skrev jag väl inte , SKITA i det var nog närmare. Glömma gör man ju nämligen garanterat inte.

För att sänka fredagsstämningen fick jag precis veta att min farmor kanske ligger för döden. Det är lite oklart ännu (hon låg redan på sjukhus), men pappa är på väg dit. Usch, han kör 60 mil ensam med detta på axlarna. Känns inte bra.

• fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2008-11-14 10:51:01 följande:
    AM, värst vad ni håller på hemma, först badrum och nu fönster!
    Fönstren måste ju göras - ventilationsbestämmelser och allmän säkerhet för allmänheten (som inte vill ha nedfallande fönsterrutor i skallen) - så det går på fastighetens renoveringsfonds räkning ... Nästa lyxprojekt är hallen som ska målas och tapetseras och bli riktigt fin. Väntar spänt på offert från målaren. Och sen är det de öppna spisarna som på sikt ska fixas så vi får elda i dem.
  • fru AM

Åh - koko - läste inte ditt inlägg förrän nu. Vad jobbigt! För pappa och dig och övriga. Stor kram!

• Lapinette

AM - vår hall står också på tur. Maken ville ev börja NU så vi hinner med den innan svärmor kommer men själv har jag ju inte ens avslutat projekt kontor/gästrum och så känns det lite lagom stressat att renovera samtidigt som IVF ... eller kanske bara bra så man tänker på annat (jo men visst!!!). Till saken hör att vi redan har renoverat hallen då vi flyttade in (2 år sedan) men maken är så jäkla petig och vill göra om den, i samma färg. Det han inte vet är att jag då samtidigt vill byta ut hallmöblerna och måla en vägg svart ... så det blir ändå en del pyssel. Nåja, det blir ju oftast så jäkla fint efteråt men jag tycker vi kan ta detta efter nyår.

• BrudSommar2006

AM, vad mysigt med öppen spis, förstår att ni vill få ordning på dem! Vi har funderat på var vi skulle kunna sätta in en kamin men det är så trångt hos oss som det är känns det som, utan att ett hörn försvinner till en sådan, sedan kan den ju inte placeras var som helst heller. Nåja, vi har lagt projektet på is tills vidare så får vi se. Vi har ju inte möblerat klart i övrig än och allt känns lite halvdant så vi har ju inte ont om saker att göra precis. Vill ha vår nya soffa nu!

• BrudSommar2006

Koko, kram! Du funderar inte på att åka? Är din pappa enda barnet?

• BrudSommar2006

Visst ja, Muggles, kul att det känns så bra med dagiset, då har ni bestämt er nu då?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!