• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Frejis

Ingen tant... jag måste säga att jag känner mig som en skiva som hakat upp sig. Men som sagt, ingen tant.

Har precis satt mig vid datorn hemma för att läsa ikapp.

• Fru E

Haha det funkade ju att ringa

Det är plussitivt Frejis!!!

• Fru E

Skrämde jag bort alla andra

*Den nyutkomne smygläsaren tassar tillbaka lite försynt*

• Frejis

EA - jag tror inte att du skrämde bort någon, men vid det här tiden är det inte så många här inne.

Lappis m fl - jag har ingen koll på ÄL. Tanten har kommit på dag 28 de sista tre månaderna, den absolut senaste dagen var dag 31. Idag är det dag 32 enligt Familjeliv och enligt mina egna beräkningar borde hon definitivt ha dykt upp senast igår.

Jag tror inte att mina hormonhalter är så låga att jag inte får utslag på CB. Förmodligen är det så att min cykel har spårat ur efter senaste ivf, vilket är konstigt eftersom det aldrig har hänt förut. Jag tänker däremot inte testa mer utan får vänta i några dagar och se om tanten dyker upp. Ska kanske efterlysa henne

Lappis, din temp är däremot intressant, jag tror också att du är gravid och att vi ska ha en maskerad här i tråden.

Nenne, håller tummarna! Det är definitivt lovande när du har så många symptom.

Kan någon inboxa den intressanta länken från igår? Jag dööör av nyfikenhet.

Gosnosen - håller tummarna att äggblåsorna växer till sig som de ska och att ni får jättefina embryon. En resa till London kan man alltid göra om.

TInga - vad snällt av din svärmor och din mamma att ställa upp med var sin dag i vecka. Jag tror att det kommer att gå bra, men jag förstår att du är orolig och att det tar längre tid med två. De var så söta på den bilden som du skickade till vår galleri, Piff & Puff!

Nu är det dags för middag.

• nennesjuttioåtta

Hotlinen fungerade igen... *häxkraft*

uuuuuuuuuuuuuuuuuuh!

• nennesjuttioåtta

Frejis (eller Lappis, Gosnosen, telis...)
    Eftersom jag inte har någon koll. Säger era läkare något om att cykeln kan bli knas efteråt? Jag menar att det kanske är vanligt (så att de inte ens upplyser en om det för att det är sånt som de tror "alla" vet) eller också att det inte ska påverka alls.

En annan sak jag tänkt på, är hur snabbt efter själva nidationen som man plussar (om man är normalhormonare). Hur är det vid ivf, spar man tid eller flyter det runt längre än vid en "vanlig" befruktning? För om ägget fäster efter 2 dagar eller efter 7 så borde ju det ha någon betydelse när man sen plussar, tycker ju jag. Många BM rekommenderar ju att man väntar 1 vecka efter BIM med att testa. Ditt ägg kanske fäste sent?

• Fru E

Ja häxorna kanske blev avundsjuka på allt prat om troll innan

*smyger försiktigt in igen*

• nennesjuttioåtta

en intressant teori! *ser mycket intelligent ut*

• nennesjuttioåtta

Nej, nu måste jag äta. Ska vara på simhallen om 50 minuter!! Här ska flaxas runt med andra klimakterietanter på kandelabersim (jag vet, men jag hänger på mina kollegor!).

Ååååh jag som hade hoppats på att vi nu hade kunnat skåla i Pommac och slänga serpentiner över alla plussare! Får väl vänta till på FRIIIDAAAAYYYYY!!

hej så länge!

• Fru E

Täcker du den "intelligenta" biten Nenne eftersom jag inte har så mycket vetiigt att tillföra ikväll

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!