• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Ore

Åh, det måste jag ha missat bakgrunden till... Men jag är gärna med på maskerad!!! Får nog inskaffa någon ny dräkt, de jag ev. har kvar sedan karnevalståg på gymnasiet handlar om kortkort indianklänning, kortkort leopardmönstrad kjol och linne med enbart snörning i ryggen... Tur att jag inte var med det året klassen var sjöjungfrur, med push-up BH omsydd att se ut som snäckskal (vilket ledde till lätt oanständigt utseende, många visade i princip kanten på bröstvårtan...)

Nä, jag får nog vara häxa eller något. Gravid nunna, kanske vore något annars?

koko: Grattis till att Conny börjat gå!

• Lapinette

Glömde ju kommentera det viktigaste - hejja gosnosen, go, go, go!!! Då såg ju hormonvärdena bra ut! Kommer hålla tummarna så de blir blå på onsdag - fredag.

• Liten med Mindre

koko - jag hade också pikanta drömmar inatt - men av det mer trevliga slaget.

Det blir ett rafflande veckoslut det här. Vill också gå på maskerad!!!! Tror att diskussionen uppkom när Lappis var besviken för 14 dagar sen - på "Halloween", och gänget här ville klä ut sig som man gör på nennes roliga fester. En uppiggande maskerad utlovades när plussen trillar in!

Mina databekymmer har delvis löst sig. SKÖNT! (Telis - jag hade en version framemaker lägre än min vikarie, därav problemen. Samt att svg-bilderna från illustrator CS3 inte fungerar för CS2.)

Utöver det, höll på att säga upp mig från cyklingen härom dagen, för att det känns som att jag inte hinner med mig själv och egen-tid. Men min kloka man sa till mig att fråga cykelchefen om alternativ till uppsägning, och hon föreslog 1 pass i veckan, vilket kanske egentligen inte är tillåtet med tanke på förmåner etc, men jag skulle få ett undantag ett tag. Så nu prövar vi lite mindre instruerande och lite mer egen tid för ryggen! Ibland är män och chefer bra kloka!

• Lapinette

Vad skönt liten att du fått gå ned på 1 pass i veckan. Jag var på Filmcykel i måndags och vann två "mellanmål" då jag kunde filmmusiken till Flashdance och Footloose. Genom att skrika ut de rätta svaren kunde alla i salen räkna ut mitt intresse (dans) och min ålder (snart 40).

• _koko_

gosis (får man kalla dig det? Jag tycker det låter mysigt ) - Vilka härliga nyheter! Fira ordentligt på leijontornet, har ätit där en gång för längesen (på den gamla goda it-tiden när man blev bjuden på det mesta) och det var GRYMT bra.

telis - Jodå, tycker faktiskt att ni är lite lika. Lika söta alltså (den som undrar kan söka på google bilder).

Är fortfarande lite chockad över vickans detektivtalang, men inser glatt att vi inte har någon hemtelefon, så oss blir det nog liite svårare att få tag i.

Ore - Temat är såklart trådens tema, jag sa t ex att jag skulle gå som ett provrör. Vet dock inte hur jag ska få till den dräkten... Kan bli lite naket, så att säga.

lappis - Ja, fattar inte var den drömmen kom ifrån... Om jag nu inte har undertryckta bisex-tankar förstås? Hon är ju snygg, min kompis.

• Lapinette

Heffaklumpen är ju en elefant!!! Söt som bara den.

• _koko_

lappis - jag försökte faktiskt, eftersom du (bla) pratar så mycket om det, men i halvtid gick jag och la mig i stället. Hände det något snuskigt??

• Ore
    _koko_ skrev 2008-11-13 14:44:26 följande:
    gosis (får man kalla dig det? Jag tycker det låter mysigt ) - Vilka härliga nyheter! Fira ordentligt på leijontornet, har ätit där en gång för längesen (på den gamla goda it-tiden när man blev bjuden på det mesta) och det var GRYMT bra.telis - Jodå, tycker faktiskt att ni är lite lika. Lika söta alltså (den som undrar kan söka på google bilder). Är fortfarande lite chockad över vickans detektivtalang, men inser glatt att vi inte har någon hemtelefon, så oss blir det nog liite svårare att få tag i. Ore - Temat är såklart trådens tema, jag sa t ex att jag skulle gå som ett provrör. Vet dock inte hur jag ska få till den dräkten... Kan bli lite naket, så att säga. lappis - Ja, fattar inte var den drömmen kom ifrån... Om jag nu inte har undertryckta bisex-tankar förstås? Hon är ju snygg, min kompis.
    Aha... Tål att tänka på alltså... ÄL-test kanske blir litet väl drastiskt... Men något ska jag nog hitta!!! Kanske kan skaffa enormt mycket löshår och klä ut mig till lugg. Eller kanske till våffla?
Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!