• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Ore

Koko: Ja, i så fall undrar jag vem av mina väninnor jag kommer drömma om...?

• Lapinette

Ore - det verkar helt rätt! På en av bilderna är han tillsammans med Nalle Puh och gänget. Nu börjar jag så sakteligen minnas ...

• _koko_

Tinga - Och jag glömde fullständigt bort att kommentera ditt inlägg från igår. Förstår verkligen att du bävar för att vara ensam på heltid med två småttingar. Man klarar det ju för att man måste, och förhoppningsvis får ni igen det när de är större och kan underhålla varandra, men det låter väldigt bra att du kommer få avlastning av mormor och farmor. Man är inte sämre för att man ber om hjälp heller, om ingen erbjuder sig menar jag. Säger som AM - RESPEKT till er med tvillingar!

• Telemarkgrrl

Ja, vad f*n är det för figur jag tänker på?! Ett stort tjock troll med håret på ända och vårta på näsan (tror jag)... Lite som dom där penntrollen som var så populära ett tag. (Kanske bara Lappis och Piggelin som minns penntrollen? )

• Ore

Nejdå, jag minns penntrollen... Fast vi kanske var litet efter ute på vischan? (Jag är 27 och lever i tron att jag är ganska ung ändå...)

Fast jag vet inte vilken figur du syftar på Telis...

• _koko_

Ooooh, jag vet precis vem du menar, telis, men i vilket sammanhang och vad heter den?!!! Måste googla igen och se om jag kan komma på det...

Älskar penntroll!!

• gosnosen

koko - gosis går bra.

Tack för alla tumhållningar! Jag frågade om blodprovet matchade storleken på blåsorna och det gjorde det, så vi får väl hoppas att de fortsätter följa varandra åt.

Jag tycker maskerad låter jättekul! Det är väl bara en tidsfråga innan det måste planeras. Måste klura ut en dräkt som passar trådens tema. Provrör var ju upptaget... Kanske en spruta...

• _koko_

Måste direkt skriva om en av de första träffarna: Troll med låten Jimmy Dean, kommer ni ihåg???

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!